maandag 2 juni 2008

TURKSE TOPACTRICE WOONT AL JAREN IN BEIJUM




Beijum herbergt vele mooie geheimen. Want wie heeft er wel eens van Figen Say gehoord?

De naam zal hier weinig mensen wat zeggen maar in Turkije is ze een begrip. Wat wil je als je een gevierde filmster bent (geweest) en in 72 bioscoopfilms de hoofdrol hebt gespeeld?

Op de ene foto zit ze een oude romantische film, met haarzelf in de hoofdrol, te bekijken op You Tube, en op de andere foto showt ze een oude filmposter. Figen woont al vanaf 1985 in Beijum en over haar vertrek naar Nederland destijds vertelt ze liever niets. Wat vind ze van de wijk Beijum? "Ik vind het hier erg leuk, groen en veel ruimte. Ik ken hier veel mensen en ben hier erg actief want ik ben oppas en ik doe aan Kleurrijk Koken mee. Ik ben blij dat ik in Beijum woon."

Wat een overgang moet dat zijn, van gevierde filmster naar een anoniem bestaan in Beijum. Figen Say komt echter verre van ongelukkig over. Ze straalt een en al tevredenheid uit:"ik ben een gelukkig mens want ik ben ook nog grootmoeder."

Geen opmerkingen: