woensdag 11 juni 2008

WIE WEET GOEDE WOONRUIMTE VOOR REMKO?

Vanavond fietste ik langs Innersdijk en kwam aan de praat met de man die u hier op de foto ziet. Een rolstoel is voor mij geen barrière om een praatje aan te knopen en zodoende raakte ik in gesprek met Remko Belle. Of hij wel op de foto wilde? Eerst niet, maar wel nadat ik vertelde dat ik zijn oproepje wel op Beijumnieuws wilde plaatsen. Remko wil namelijk graag woonruimte met hulp in de stad en aangepast aan zijn omstandigheden. Of ik hem daarbij kan helpen? Nee, niet persoonlijk maar misschien anderen? "Tien jaar geleden, ik was toen achtentwintig jaar, heb ik een motorongeluk gehad nabij Drachten, ik lag twee maanden en twintig dagen in coma en zat destijds op Beatrixoord. Ik woon nu al weer zeven jaar op Innersdijk, de behandeling is hier prima daar is niks op aan te merken, maar ik wil graag in een huis wonen. Weet je iets?"

Levenslust en vechtlust straalde hij uit en zijn krachtige handdruk verraadt een sterke persoonlijkheid. Het vanzelfsprekend en gezond op de fiets stappen en naar huis fietsen beleefde ik vanavond als eenvoudig en ook als rijkdom. Maar wat zal ik mezelf centraal stellen, wie weet er woonruimte voor Remko?

Geen opmerkingen: