woensdag 20 april 2022

MUURSCHILDERING MICHEL VELT NADERT VOLTOOIÏNG..

"Ik sta er van te kijken dat je zomaar mijn muur wit verft."

Bert van Shoetime afgelopen week. Hij opende op zijn nieuwe werkdag, vlak voor Pasen, een rolluik voor zijn zaak, en zag hij dat de zijmuur van zijn pand wit werd geverfd

Bert: "Ongevraagd. Het is mijn pand, en ik had er graag even in gekend willen worden. Dachten ze misschien 'hier zit een schoenmakertje, die kan zich geen eigen pand veroorloven?' Maar ik ben de moeilijkste niet. Ze mogen nu reclame voor mijn zaak gaan maken, en mijn rolluik ook even meenemen in de beschildering."

Zie foto, einde middag gemaakt. De muurschildering van Michel Velt op de zijmuur van Shoetime nog steeds in wording.

Het is nog steeds niet af...maar de commentaren zijn overwegend lovend in Beijum. Als het goed is, wordt al het wit dat we zien nog ingekleurd.

En tja, smaken verschillen, er zitten altijd lieden tussen die iets 'helemaal niks' vinden.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3222989267973166&id=100007863723158

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3225801004358659&id=100007863723158

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb nog niemand gesproken die dit mooi vindt. Volgens mij is de blogger de feiten aan het verdraaien. Er leven niet alleen achtergestelde paupers zonder smaak in Beijum.

Johan Fehrmann zei

Af en toe een zure reactie van onze overbekende zure Anoniem moet kunnen. De dagbesteding van Anoniem mag af en toe wel even een stimulans hebben.

ik heb wel even de links van twee Facebookberichten onder dit bericht geplaatst, om aan te tonen dat vele tientallen 'paupers' de muurschildering erg waarderen.

Pieter zei

Ik vind het fantastisch. Banksy in Beijum

Kees Huizenga zei

Mijn advies is: ga eens kijken bij het pand van Shoetime.

Ik ben waarlijk getroffen door die zachte, warme ogen van dat meisje en van haar moeder. De wederzijdse liefde spat er van af!

Kijkt u eens naar de glinsterende wangen van dat meisje. Alsof het een foto is. Nee, Michel Velt werkt met spuitverf.

Kijk eens naar de open handen van de moeder. Voelt u de verbinding en de inclusiviteit?


Gistermiddag tegen 17:00 uur heb ik Michel Velt mijn warme complimenten gegeven. De reiger bij Lidl heeft hij ook gemaakt als muurschildering. Verder kunt u in de Atensheerd een pauw van hem bewonderen. Met prachtige kleuren. Ik weet niet of hij de gevelschildering met de papegaaien gemaakt heeft. Eveneens in de Atensheerd. Waarschijnlijk wel, maar zonder zijn handtekening ("Michel").

Michel Velt geeft de gevels in Beijum een kunstzinnige en warme meerwaarde. Een mooie uitstraling. Heel goed dat de gemeente Groningen hem benaderd heeft.