vrijdag 9 juli 2010

VAKANTIE IN EIGEN TUIN

De vakantieperiode is vanaf vandaag definititief begonnen. Overal zullen afwegingen worden gemaakt: Gaan we weg? Thuisblijven? Dagtochtjes? Het vakantiegeld spenderen aan leuke of praktische aankopen? Wat deze twee Beijumers, zie foto, voor vakantieplannen hebben weet ik niet. Ik trof ze vanmiddag aan in een zwembadje in hun eigen tuin. Met een boekje en wat te drinken. Eigenlijk is dit op en top vakantie, geen zware en lange reis naar het zuiden, geen gezeul met koffers en ook geen dure accomodatie. Wat een geluk en ontspanning straalt van dit echtpaar af. Dit beeld werd bij mij nog versterkt door de blije ontboezeming:"wij zijn vijf maanden zwanger." Nee, geluk is niet te koop, het zit hier eenvoudig in een kinderzwembadje, in een tuin midden in Beijum. Ik weet niet of de lezers massaal weggaan in de komende vakantieperiode of dat ze lekker thuisblijven. Hoe dan ook, vakantiefoto's van uw verblijf in de eigen wijk of ergens anders blijven zoals altijd welkom op Beijumnieuws@online.nl
Ondergetekende sluit komende week ook langzaam aan de gordijnen van dit digitale wijktheater. Er moet weer losgelaten worden en opgeladen, deze digitale nieuwtjestent, afdeling Beijum, gaat een week of drie dicht. Ik ben verknocht aan de leukste en gekste wijk van de stad Groningen, maar een paar weken afstand frist de boel zoals altijd op. Ik heb vanaf nu vier weken vakantie, maar ik ga de komende week nog prettig en ontspannend door met het verslaan van nieuwtjes en wetenswaardigheden vanuit de groenste wijk van de stad. Nader bericht volgt.

Geen opmerkingen: