zondag 12 februari 2012

BILJART DART CAFÉ

Op deze plek in het Café Biljart, zie foto, hield ik een van de eerste interviews in m'n carrière als wijkschrijver/blogger. Ik dacht dat het in 2001 was. Ik herinner me een foto, ik kan hem zo niet vinden, van Engel en Alie Lamain. Ze stonden geposeerd voor het dartbord. Engel is niet meer, maar Alie kom ik wel eens tegen in de kroeg of elders in de wijk. Echt een onderneemster die zo'n beetje vanaf het begin van Plein Oost met het café aan de weg timmert.
Zoon Jeffrey heeft de zaak overgenomen, u ziet hem links op de foto geconcentreerd bezig met darten. Foto is een uurtje geleden genomen. Onder het dartbord ziet u een digitale tellerklok. De heren waren bezig met een potje pijltjes gooien met als inzet een alcoholische consumptie. Achterin de zaak staan ook nog een poolbiljart. Als ik het me goed herinner heette de kroeg tot voor enkele jaren het Biljart Dart Café. Tegenwoordig heet het Café Biljart. Terwijl er nog wel degelijk ook gedart kan worden.
Op internet zoek ik even naar iets dat met darten in de stad Groningen te maken heeft. Er schijnt een competitie te bestaan met als titel 'Kwakemdrin.' http://kwakemdrin.webklik.nl/page/uitslagen-speelschema-
Wat een naam. Nog maar een keer: Kwakemdrin. Kan het platter Grunnings? Bier, tatoeages, muziek, nachtleven. Kwakemdrin.

Geen opmerkingen: