zaterdag 21 maart 2020

LIEDJES ZINGEN VOOR MENSEN IN VERZORGING-VERPLEEGHUIZEN


Het coronavirus inspireert mensen ook om iets voor een ander te willen betekenen.

Neem de muzikale en al veertig jaar in Beijum woonachtige Marc Roelaarts. Volgende week zaterdag gaat hij met twee mede zangtalenten vanaf het voertuig dat we rechts zien liedjes zingen voor mensen in Groningen die in verpleeg- en verzorgingstehuizen zitten. Zoals bekend mag worden geacht mogen bewoners van genoemde huizen geen bezoek ontvangen in verband met het coronavirus.

Wat een prachtig idee Marc. Vertel!

Op zaterdag 28 maart ga ik met hulp van een verreiker langs een aantal verpleeghuizen, om voor de ouderen die al een tijdje in isolement zitten een aantal liedjes zingen. Dit ga ik samen doen met een andere zanger (Jaap Velema) en zangeres (Mandy Nijboer) Tijdens een ingeving, dacht ik ineens om wat te doen, zeker omdat mijn optredens compleet stil liggen, net zoals de hele entertainment industrie.

Hoe gaan we dat doen?
We gaan bij een aantal verpleeg en verzorgingstehuizen een verreiker neerzetten, die aangeboden worden door 3 bedrijven uit Groningen. We zullen dan de lucht ingaan en in het zicht van zoveel mogelijk ouderen leuke en bekende liedjes gaan zingen, van Elvis tot aan Wim Zonneveld. Het zijn vooral liedjes uit hun tijd en dat haalt ze dan even uit de dagelijkse ‘corona’ realiteit, want ze kunnen werkelijk geen kant op! Toen ik dit op mijn facebookpagina had gezet, werd het massaal gedeeld en ik kreeg erg veel reacties van mensen die in een verpleeghuis werken en die gelijk erg enthousiast werden, omdat hun weten hoe eenzaam de meeste bewoners zijn. Ik zou het geweldig vinden als dit in het nieuws kan komen en vooral hoe jullie kunnen laten zien, hoe de ouderen zullen reageren en hoe enthousiast ze mee zullen zingen!!
We gaan in de ochtend om +/- 10.00 beginnen bij het 1ste verpleeghuis. (welke, dat kun je zien op mijn FB pagina, want we zijn druk bezig met een planning).

Geen opmerkingen: