dinsdag 17 maart 2020

UIT DE OUDE DOOS (452)


Er hebben al de nodige foto's in deze serie over het Vraag en Antwoordpand gestaan.

Zoals deze

En deze

Maar voor zover deze blogger bekend bovenstaande afbeelding nog niet.


Wat is in vredesnaam Vraag en Antwoordpand? Vraagt de lezer zich terecht af.
Begin deze eeuw, het was de tijd van interventieteams, zie ze hier, die armoede, eenzaamheid en achterstand in beeld trachten te krijgen.
Je had ook nog Luisterend Oor. Zat ook in het pand. 

Ze komen me bekend voor, maar ik ben de naam even kwijt, de opening van het pand werd muzikaal opgeluisterd.

Het Vraag &Antwoordpand stond aan de Claremaheerd, tegenover het Biljartcafé, en de bedoeling van dit pand was om Beijumers een mogelijkheid te geven om hun vragen richting allerlei instanties te kunnen stellen. In dat Vraag & Antwoordpand hadden enthousiastelingen van de Bron weer "de afdeling" Luisterend Oor ontwikkeld. Op bepaalde avonden in de week konden Beijumers die behoefte hadden aan een luisterend oor, voor een gespek van mens tot mens, hier terecht

1 opmerking:

Unknown zei

Wat leuk, ik herken dit muzikaal trio. Mijn dochter Margo speelt hier viool en ik (Peter Rippen) accordeon. Het moet idd 15-20 jaar geleden zijn. Ik vraag me nog af wie de gitariste is: een klasgenote van Margo? Zo te zien spelen we Ierse muziek.