dinsdag 10 maart 2020

VERDRIETIG NIEUWS UIT DE SCHOENMAKERIJ VAN BEIJUM (Shoetime)


Van https://www.shoetime.nl/
"Ik wil beschikbaar zijn voor mijn vrouw, daarom is de zaak 's ochtends in principe gesloten. Als het einde echt nadert, en als ze mijn volledige aanwezigheid nodig heeft, en de weken na het onvermijdelijke wat gaat komen, dan sluit ik de winkel noodgedwongen een paar weken."

Het zijn zware weken voor de zeer gewaardeerde schoenmaker van Beijum.
Zijn vrouw is ernstig ziek, ze heeft slokdarmkanker en ze zal niet heel lang meer leven.

Zie foto, sinds kort hangen er gele affiches voor de ramen waarop staat dat de zaak alleen in de middagen geopend is.
Dat zullen op een gegeven moment hele dagen worden.

Bert vanmiddag: "Ik ben wel blij dat ik mijn zaak hier heb, ik zal door moeten, en dat wil ik ook, Shoetime zal dan een welkome afleiding zijn."

Er staan meerdere berichten over Shoetime-Bert op Beijumnieuws.
Zie bijvoorbeeld hier, over de bussluis voor Shoetime, plus video
Wat een behulpzame man, hij helpt je zelfs als je je afgebroken fietssleutel niet uit je fiets kunt krijgen.
Google op Shoetime Beijumnieuws en er rollen meerdere berichten uit.

Beijum heeft Bert in zijn hart gesloten, weet deze blogger.
Betrouwbaar, integer, vriendelijk, een man met een hart.

Deze blogger is er voorzichtig mee om namens de wijk te spreken. Maar hij weet zeker dat Beijum met hem meeleeft, en hem heel veel sterkte toewenst.

Update 20.20 uur. Reacties lopen hoofdzakelijk via FB-Beijumnieuws:

1 opmerking:

Anoniem zei

Geweldige fijne zaak,een echte vakman,zeer behulpzaam. Gezellige winkel, met neem mee boekenkast en ga lekker lezen stoelen. Bert heeft zijn partner verloren, maar gelukkig is zijn lieve hond nu bij hem in de zaak. Wat is het toch fijn om te zien dat een klein meisje hem bloemen brengen. Het echte dorpsgevoel leeft hier nog.