woensdag 16 september 2020

KATTENKEUTELS VERZAMELEN (hou die katten binnen)


"Ik verzamel hier de keutels die katten uit mijn buurt in mijn tuin schijten."

Bewoner uit de Holmsterheerd.
Vlakbij zijn huis ligt een putdeksel waar hij tientallen opgedroogde kattenkeutels op heeft neergelegd.

Zie foto.
Rechtsboven liggen ook nog een paar hondenkeutels.

Maar om even bij de kattenkeutels te blijven, er is wat te doen over loslopende katten. Het zijn namelijk ook moordenaars en vervuilers.

Deze blogger heeft geen hond en geen kat. Wel kan hij zich het gevoel van rechtsongelijkheid van hondenbezitters voorstellen. Want waarom moet een hondenbezitter in Groningen een forse belasting voor zijn huisdier betalen en zijn poep verplicht op moeten ruimen, terwijl kattenbezitters niks hoeven te dokken terwijl deze roofdieren de boel er net zo (of nog erger) onderschijten?

“Europese regels voor natuurbescherming zijn duidelijk: katten mogen buiten niet loslopen. We weten dat de kat ’s nachts op strooptocht gaat. Mensen die hun kat naar buiten laten gaan, doen dat bewust. Zij zijn strafbaar.” Parool

8 opmerkingen:

Petra zei

Laten we dan gelijk de mens ook maar opsluiten, gezien dit de grootste vervuiler, vernieler en moordenaar is op moeder aarde. Een virus, dat niet te stoppen is en de moeder aarde flink ziek maakt. Een kat doet het nog uit jaaginstinct, de mens terwijl hij in staat is te denken. Wij moeten als mens eens onze plek kennen en niet de natuur alles op de kop geven.

Anoniem zei

Ben het helemaal met jou eens Petra.

Katten zijn moordenaars en vervuilers? Al de katten binnen moeten blijven dan niet zeuren over ongedierte in de wijk of rond je huis.
Wat ik wel schandalig vind is dat de mensen de katten 's avonds en 's nachts naar buiten zetten. Scheelt een kattenbak en schoonmaken.
Vervuilers dat kan als men zakken met afval buiten neerzetten, dus te beroerd zijn om het netjes in de ondergrondse container of eigen container te doen. Tja en dat kattenpoep, snap ik als je de tuin er vol van hebt dat je boos bent.
Succes bewoner uit de Holmsterheerd. Foto's maken van de katten en dan uitzoeken van wie die kat is, en dan een pakketje op de stoep leggen.

Anoniem zei

Wat ik niet begrijp is dat mensen een kat als huisdier nemen maar alle dagen buiten is. En in andermans tuinen loopt te poepen. Naar binnen rennen zodra je even een deur open hebt. Tegen je auto en voordeur aan piesen. Waarom neem je dan een dier als die nooit in huis is en alleen maar anderen tot last is???

Joost zei

Veel gemeentes heffen geen hondenbelasting maar ja in Groningen helaas wel. En voor dat je een hond neemt weet je dat.
En nu gaan zemelen over katten die vogeltjes vangen. Denken ze nou echt dat je een kat aan een lijntje kan uitlaten? Enige oplossing is dan verbod op kat/poes als huisdier.

Anoniem zei

Zielig geneuzel. Helemaal met Petra eens. De mens is vele malen erger. Kijk naar de luchtkwaliteit die we voor IEDEREEN aan het verpesten zijn. Ga je lekker druk maken over serieuze dingen.

Anoniem zei

O, en ik heb een kat EN een hond. Ja, die optie bestaat ook nog. En betaal belasting daarvoor. In welk hokje pas ik dan volgens jullie?

Anoniem zei

Neem een vogel

Henk Kamminga zei

Ik heb thuis 2 poezen en een hond; de hond laat ik 2 keer per dag uit en de katten kunnen het speciale kattenluikje gebruiken in de deur. Wel heb ik in de hal een royale kattenbak. En daar doen ze altijd keurig hun behoefte op. Het is onmogelijk om poezen de hele dag binnen te houden, en het beestje uitlaten aan een riempje is écht onmogelijk; daar raken ze gestresst door.