zondag 27 september 2020

MARIE JOSEÉ: "IK DOE GRAAG WAT TERUG VOOR BEIJUM"



"Ik woon precies 25 jaar in Beijum. Beijum heeft me zoveel gebracht, ik doe erg graag wat terug."

Gisteren  stond ze in Winkelcentrum Beijum in te zamelen voor de Voedselbank.

 We zien een boerin op klompen in Beijum.

Marie Josée Tshiabu. Ooit geboren in het toenmalige Afrikaanse land Congo.

Vijfentwintig jaar woonachtig in boerendorp Beijum en met klompen aan (die ze een paar minuten van een of andere blogger uit Beijum heeft geleend). Zie foto.

Ja, dan ben je echt geïntegreerd.

Ze was vorige maand een stralend multicultureel Beijums uithangbord tijdens Wijk de Wereld

Ze stond twaalf jaar geleden ook al eens met klompen aan op Beijumnieuws


Kleurrijk Heerdenhoes

Met de internationale Beijumse Vrouwengroep Orchidee

Op een soep- en inspraakavond over wijkvernieuwing, foto ergens rechts

Ze moet nog ergens op foto's staan tijdens Spulletjesmarkten in De Bron.

Als dankbaarheid een gezicht heeft in Beijum dan wordt dat helemaal uitgebeeld door deze struise donkere Beijumse.
Na het maken van de foto: "Ik wil dat je me ook nog een paar seconden op klompen filmt."

Nou ja zeg, die boet'nlaanders ook in Beijum, ze nemen toch ook helemaal de macht over...., zelfs deze blogger heeft al helemaal niks meer te vertellen op zijn eigen Beijumnieuws...smile...zie beneden.

Geen opmerkingen: