Er staat wel eens een exemplaar langere tijd stil met nog de lichten aan, zie afbeelding.
Vanaf 1 januari 2021 zijn alle deelvoertuigen in Groningen vergunningsplichtig. Dat betekent dat deelscooters dan niet langer zijn toegestaan zonder een vergunning. Omdat wij menen dat deelscooters in potentie kunnen bijdragen aan duurzame mobiliteit én doordat wij strengere voorwaarden kunnen stellen die de overlast van deelscooters minimaliseren, overwegen wij om na 1 januari 2021 vergunningen te verlenen voor deelscooters onder de voorwaarden zoals wij die hierboven beschrijven.
In feite zien we dat als een officiële verlenging van de huidige proef met deelscooters.De vergunningverlening vindt plaats aan de hand van een vergelijkende toets waarbij de in onze ogen twee beste aanbieders een vergunning krijgen. Het opstellen van de vergunningsvoorwaarden en het uitvoeren van een vergelijkende toets kost tijd. Wij voorzien dat we in het voorjaar vergunningen kunnen verlenen.
Ongeveer tien dagen geleden publiceerde Beijumnieuws een bericht overhuur- of deelscooters in Groningen-Beijum.
Half oktober trof deze blogger ca 25 exemplaren in Kardinge
Ze staan vaker in meerdere aantallen in Beijum.
Zie onderstaande tweet, verwijzend naar een Pdf van de gemeente Groningen waar o.a. weer onderstaande tekst opstaat:
Vanaf 1 januari 2021 zijn alle deelvoertuigen in Groningen vergunningsplichtig. Dat betekent dat deelscooters dan niet langer zijn toegestaan zonder een vergunning. Omdat wij menen dat deelscooters in potentie kunnen bijdragen aan duurzame mobiliteit én doordat wij strengere voorwaarden kunnen stellen die de overlast van deelscooters minimaliseren, overwegen wij om na 1 januari 2021 vergunningen te verlenen voor deelscooters onder de voorwaarden zoals wij die hierboven beschrijven.
In feite zien we dat als een officiële verlenging van de huidige proef met deelscooters.De vergunningverlening vindt plaats aan de hand van een vergelijkende toets waarbij de in onze ogen twee beste aanbieders een vergunning krijgen. Het opstellen van de vergunningsvoorwaarden en het uitvoeren van een vergelijkende toets kost tijd. Wij voorzien dat we in het voorjaar vergunningen kunnen verlenen.
Daarom gedogen wij de huidige twee aanbieders tot het moment van formele vergunningverlening (uiterlijk 1 mei 2021). Daarbij stellen we in deze tussenfase wel een maximum
aantal van 150 deelscooters per aanbieder als voorwaarde en het gebruik van deelscooters
in de nachtelijke uren is bovendien per direct niet langer toegestaan. Hiermee verwachten
we de overlast van deelscooters in deze tussenfase al fors te beperken
Geen opmerkingen:
Een reactie posten