vrijdag 23 mei 2008

KOMKOMMERNIEUWS(2)


Deze foto werd afgelopen week gemaakt. Drie kinderen in een karretje waar ze achter elkaar in kunnen zitten, voortgeduwd door iemand met een oranje hesje aan. Waar de reis heen ging was me niet duidelijk en ik had ook geen zin om dit aan het hesje te vragen. Wel keken twee van de drie kinderen achterom, lachten en zwaaiden.
Nee, gewone en dagelijkse dingen zijn niet nieuwswaardig. Dit artikel ook niet. In kranten en tijdschriften heb je als lezer soms het vermoeden dat de boel vol moet, dat bepaalde artikelen als bladvulling dienen. Als blogger kun je op dit gebied niet achterblijven. Dit is dan ook pure blogvulling. Maar ik blijf het raar vinden dat schietpartijen, overvallen, oorlog, geweld en meningsverschillen het nieuws zo domineren. Een beetje moralistisch, ik geef het toe, maar waarom scoort een vredig plaatje zoveel slechter? Ik denk omdat het saai is. Een beetje heibel, gezever en gedonder geeft meer leven in de brouwerij. Als die kar op een zebrapad was overreden, traumaheli erbij etc., ja dan was dit nieuws geweest. Gelukkig komt het EK-voetballen er zo aan.

Geen opmerkingen: