vrijdag 23 mei 2008

ONTWIKKELINGEN

Ik ben geen echte journalist, ook al afficheer ik me op Beijumnieuws als zodanig. Maar om er amateurjournalist neer te zetten, nee dat vond ik wat te onwaardig klinken. Ook al dekt het de lading natuurlijk wel.

 Maar wat heeft dat beroep mooie en spannende kantjes, het spel met scoops, iets onder embargo ontvangen, vertrouwen en wantrouwen, wetend dat iedereen zich mooi voor wil doen als hij/zij in het nieuws komt, de ethische grenzen, de brutaliteit, de integriteit, de hele mix fascineert me mateloos. Ik zou zo over willen stappen van de zorg naar de journalistiek, prachtig vak. Zo weet ik al iets over de Montessorischool maar moet het onder embargo houden tot het écht naar buiten mag.

 En, Jan Krist stuurde vanochtend zijn eerste epistel. Ik zal even kijken of het geredigeerd moet worden, maar ik weet dat Jan attractief kan schrijven dus dat zal wel in orde zijn. Ik kan vast verklappen dat de appelboom een centrale rol heeft gespeeld in Jan's leven de laatste jaren. Nou ja, centraal, laat ik het er op houden dat de appelboom hem heeft ontroerd.. Eerst moet ik als de donder een nieuw artikel over vrouwengroep Orchidee schrijven voor de Regiokrant van Jaap van Leeuwen. Maar, binnen 24 uur: the Krist-story!!!!

1 opmerking:

Anoniem zei

Als je dan toch redigeert, doe het dan zonder spelfouten.In deze zin zaten er al 2: "Ik zal even kijken of het geredigeert moet worden, maar ik weet dat Jan atractief kan schrijven dus dat zal wel in orde zijn."