maandag 26 mei 2008

VAN ANKARA NAAR BEIJUM




Bovenstaande kop is een beetje gedateerd want mijnheer Çevik woont al dertig jaar in Nederland. Hij had ooit een groentenwinkel aan de Westersingel maar die is niet meer. Wel heeft hij nog een zaak in Emmen en in nog een noordelijke plaats die me ontschoten is. Mevrouw Çevik kwam drie jaar geleden over naar Nederland en ze wonen met drie zonen en een dochter in Beijum. Een paar keer vroeg ik haar de afgelopen weken of ik een foto van haar mocht maken maar steeds weigerde ze. Maar maandag trof ik haar met haar man en toen mocht het ineens wel. Heeft de man binnen de Turkse cultuur toch wat meer in de melk te brokkelen dan de vrouw? Ik kan alleen voor mezelf spreken, ik vind al die verschillende kleuren en culturen hier geweldig.

Geen opmerkingen: