donderdag 27 september 2018

MIJN UITZICHT IN BEIJUM (86)


De zomer trekt zich terug, de tuinen in de wijk gaan langzamerhand richting herfst-stand.
Laat ik mij n tuinmeubilair buiten staan of sla ik het op in de schuur?

Die parasol, ook maar naar binnen? Of komen er nog zonnige warme dagen? Je weet het immers nooit met de afgelopen zomer, gaat hij nog een keer domineren?

Zomaar een tuin van een Beijumse in Beijum West. "Ik woon hier zo mooi."

Zie de ondergrond van de tuin, vrijheid blijheid. Groen? Nee, hier niet, we zien geen gras.

Plantje dan? Ja dat weer wel. Maar wel boven op een zitbankje.

Dat konijnenhok, buiten laten staan? Ja, doe maar wel, een konijn in de woonkamer, dart gaat niet.

Elke Beijumer met tuin maakt een afweging. Van zomer naar herfst, wat te doen?

Geen opmerkingen: