maandag 1 april 2019

COLUMN UIT LEWENBORG (136)


Met je hond op date.

De klok is een uur vooruit gegaan het afgelopen weekend, het mooiere weer kan er aankomen en met dat in het vooruitzicht worden we allemaal wat vrolijker denk ik zo… Lekker ergens een terrasje pikken en van de zon genieten, met of zonder hond.

 Die van mij moet altijd mee, zij kan niet alleen zijn. Zeg maar gerust een klein verwend superlief handenbindertje. Met het mooie weer in aantocht gaan we er toch allemaal wat meer op uit en (alleenstaande) mensen gaan het daten misschien weer eens oppakken. Toch proberen je ideale maatje te vinden om samen dingen te kunnen ondernemen. Stel dat ik zelf een profiel aan zou maken, op welke datingsite dan ook, mijn hondje moet mee op de eerste date. Komt dat dan niet vreemd over bij degene waar je mee gaat daten, vraag ik me dan af? Denkt hij of zij niet van… huh, hoe kan ik dan ooit op de eerste plaats komen als de hond daar al staat… Bij de één slaat de twijfel meteen toe en een ander zal er misschien luchtig over doen. Een date is ook niet meteen een relatie hé, zoiets moet groeien. Ieder heeft het nog druk met zijn of haar eigen dingen en langzamerhand komen de agenda’s naar elkaar toegegroeid, want op het moment dat je start met daten sta je nog in de alleenstaandenstand. 

Een leven vol patronen en gewoontes, waar jezelf blij van wordt. Weet je wat ik nou zo gaaf vind, je kan tegenwoordig met je hond op date. Het bestaat echt. Je doet het uiteraard voor je trouwe viervoeter, maar ondertussen kun je zomaar eens een leuke man of vrouw aan de riem slaan… De site waar ik dit tegen kwam heet ‘doggydating’ en heeft een app en je vindt op de site een heleboel informatie over de wandelgebieden, losloopgebieden, zwemwater en plekken waar je na de wandeling kunt genieten van een hapje en een drankje. Via de app kun je mensen vinden in de buurt van waar je je op dat moment begeeft. Je kunt zelf een date aanmaken en/of op een date van iemand anders reageren. Een onmisbare app voor hondenliefhebbers die ook weleens een praatje willen maken tegen een mens in plaats van tegen de hond alleen. Het uitgangspunt blijft wel dat alleen de honden aan elkaar mogen snuffelen, waarbij ik dan meteen allerlei plaatjes in mijn hoofd krijg van snuffelende mensen… (grapje).

 Deze app is dan ook speciaal bedoelt voor je hond. Welke hondeneigenaar of eigenaresse wil nou geen blije en vrolijke hond die lekker met soortgenoten kan rennen en ravotten en na de tijd uitgeput en voldaan bij het baasje aan de voeten kan liggen met een bak vers water. Misschien ontstaan er zelfs vriendschappen tussen de baasjes en wie weet kun je dan zelfs af en toe op de ander zijn of haar hond passen als diegene op vakantie is. Een hond is toch altijd beter af in een huissituatie dan in een pension.

Ik heb mijn hondje net aangemeld, want ik vind deze doggydating app een super goed initiatief en ben dan ook reuze benieuwd hoe of het daadwerkelijk in zijn werk gaat. Jij dan?
(wordt vervolgd)

2019©Vlindertje73 

Bron: www.doggydating.com

Foto: Gemaakt met canva.com

Geen opmerkingen: