woensdag 17 april 2019

VOETBALLEN BIJ HET NIEUWE MELSEMA-GEBOUW

Het blijft nog even wennen, maar langzamerhand is het Melsema-gebouw op het voormalige Innersdijk-terrein niet meer weg te denken uit Beijum.

Tja, hoe moet je het gebouw nou noemen? De jonge voetballertjes die we zien wonen waarschijnlijk in hun eigen heerd. En Eigen Heerd schijnt ook de naam van het gebouw te moeten worden.

Foto is gistermiddag gemaakt.

Binnenkort de flyer van de opening van het Melsema-gebouw, het gebouw dat we op de achtergrond zien.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Aangezien er een filmster in woont, zou de nieuwe naam voor het gebouw prima kunnen worden : hutspot met klapstuk.

Kees Huizenga zei

Ambtenaren, wethouder Roeland van der Schaaf en medewerkers van Patrimonium spraken vroeger over het "Derdengebouw". Een vreselijke naam.

Ik pleitte in het verleden op Beijumnieuws voor het "Dienstengebouw". Nog mooier: het Dienstverleningsgebouw Beijum. Mede met betrekking tot de ouderen vanaf de eerste etage en de bewoners, die verbonden zijn met NOVO.

Nog positiever: het Wijkopbouwgebouw.

"Eigen heerd" vind ik toch wel wat bekrompen en afgezaagd.



Noot: als de ramen van dit gebouw geblindeerd zijn, lijkt het op een gevangenis.

Han zei

Ik moest er vanmorgen zijn om de aardige vampierdame van Certe wat van mijn bloed te geven. Wat me opviel: er is aan de buitenkant van het pand geen enkele aanwijzing te vinden waar de ingang voor Certe-bezoekers is. En dat zijn er nogal wat: ik was om 8.30u (begin prikspreekuur) zo ongeveer nr. 20 die aan de beurt zou zijn. Hoorde veel klachten over het totaal ontbreken van bewegwijzering buiten, en ook binnen houdt het niet echt over....