Wie zoiets koopt voor bijna acht euro? Ten tijde van als maar duurder wordende boodschappen?
Het eenvoudige geboorte -milieu van deze blogger speelt even op tijdens deze maandagochtend. Supermarkten die miljoenen aan winsten maakten tijdens twee jaar corona, en nu de consument opzadelen met alsmaar duurder wordende prijzen. Bah.
Niet alleen de Appie, maar de hele supermarkt-handel: tel alleen maar uit je winst? Totaal geen maatschappelijke sociale inslag.
Met je Sinterklaasjes voor acht euro. Ja, de consument is de Zwarte Piet.
Nogmaals de foto, door het blauwe rechts op de foto was deze blogger even in de veronderstelling dat daar smurfen stonden.
Die associatie zal komen doordat vader vader Abraham met zijn smurfenlied afgelopen week overleed.
Foto's links en rechts, Duurzaam Beijum.
Foto links, er staat wc-water op. Handig, zal het regenwater zijn waar je hier de wc mee doorspoelt?
Rechts, ook hier wordt regenwater opgevangen. Voor?
Foto beneden, rijplaten kunnen weg in het Groene Hart, aldus Beijumnieuws afgelopen woensdag want bomenkap.
Maar de platen zullen er toch nog even blijven liggen. Want er gaan nog meer bomen neer...en...er worden nieuwe jonge boompjes terug gepoot.
We zitten bijna halverwege november. Sinterklaastijd. Nationale Steggeltijd. Manmanman, verbitterde voor-en tegenstanders van Zwarte Piet...stop jullie wild geraas....
Een prettige nieuwe week toegewenst. Met of zonder Zwarte Piet. En blijf vooral voor zover mogelijk gezond....
Geen opmerkingen:
Een reactie posten