donderdag 26 augustus 2010

STROOMSTORING VOORBIJ

Hoe laat de stroom precies uitviel in het gedeelte van Beijum waar ondergetekende woonachtig is weet ik niet. Wel dat om acht minuten voor tien de lampen, de koelkast en alle andere apparaten het weer begonnen te doen. Een vreemd verschijnel, zo'n stroomstoring. Geen internet om te onderzoeken of heel Beijum, een gedeelte van Beijum of het hele oostelijke gedeelte van de stad zonder stroom zit. En geen mogelijkheid, want m'n computer is afhankelijk van electriciteit, om een blogbericht over de stroomonderbreking te schrijven. Belangrijkste: de storing is voorbij. En internet doet het daarom weer, lees onder:
GRONINGEN - De stad-Groninger wijk Beijum heeft donderdagochtend ruim een uur zonder stroom gezeten. Door nog onbekende oorzaak viel de stroom bij ongeveer 300 woningen. De oorzaak van stroomstoring is nog niet bekend.
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=94203

9 opmerkingen:

Anoniem zei

volgens mij heeft het niet heel lang geduurd want ik was tot +/-20 over 9 op de markt en bij Wilner stond het oventje aan met vlees er in en die was aan... ik weet nog dat ik vroeg wat er in lag omdat het zo lekker rook... vandaar dat ik dat zo precies weet...

daarna ben ik bij de groenteman geweest en naar huis gefietst.
toen hoorde ik van m'n dochter dat er geen stroom was en om even voor tienen ging het weer aan ...

dus net een half uur misschien iets langer...

Peter Odding zei

> dus net een half uur misschien iets langer...

Meer dan een uur hoor! Ik draai thuis een backup server (zonder UPS -- ouch) en mijn logbestanden vertellen mij het volgende:

Aug 26 08:45:27 backupserver kernel: [1599893.037577] eth0: link down

...

Aug 26 09:51:53 backupserver kernel: [1603879.962461] eth0: link up, 100Mbps, full-duplex, lpa 0x45E1

Lekker is dat :-(

Peter Odding zei

Zie ook: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=94203

"De stad-Groninger wijk Beijum heeft donderdagochtend ruim een uur zonder stroom gezeten.

Door nog onbekende oorzaak viel de stroom bij ongeveer 300 woningen. De oorzaak van stroomstoring is nog niet bekend."

Karin.P. zei

klopt als een bus !!!
Mijn buurvrouw belde om 9 uur bij mij aan of ik ook geen stroom had en idd om even voor 10 deed de boel het gelukkig weer.
En idd Johan als je even geen stroom hebt kom je erachter hoe hard je het nodig bent.
Geen warm water, geen pc, geen vriezer/koelkast, geen tv, etc etc
Gelukkig een mobiel met internet en zo het storingsnr kunnen bellen die zeiden btw dat het tot 11.30 zou kunnen duren.

Peter Odding zei

Ik weet niet of ik nou nog niet wakker ben dat dit zo toevallig lijkt... Ik kwam op deze pagina door te zoeken naar "stroomuitval groningen 26 augustus 2010" en heb in vijf minuten nou al drie stroomstoringen in Nederland gevonden van de afgelopen 24 uur, terwijl dit de eerste stroomstoring is die ik in 4 jaar meemaak:

http://www.nieuws.nl/608489 (Rotterdam)

http://denhaagfm.com/index.php?id=41&tx_ttnews[tt_news]=111675&cHash=9e93a56587 (Den Haag)

Anoniem zei

hmmm dan ben ik kennelijk langer bezig geweest op de markt dat ik zelf doorgehad heb...
maar goed... gelukkig doet alles het weer!

Michel zei

Net om 13:30 geen stroom meer rond de Eilardaheerd.

Michel zei

Nog steeds geen stroom hier tussen de eilardaheerd en de ringweg.
Essent is bezig meerdere kabels te repareren.
Verwacht wordt dat dit tot 8 uur gaat duren.

Alie zei

Niet heel Beijum heeft last gehad, hier aan de Sibrandaheerd ook niet, dus zeer waarschijnlijk het winkelcentrum west ook niet, Anirnith! Je hebt je niet vergist, het was gewoon niet overal raak.
De school van de kids (Froukemaheerd) heeft ongeveer 3 kwartier zonder gezeten, ineens floepten alle lichten weer aan zei mn dochter.
Wel vervelend voor heel veel mensen en bedrijven, ik stond voor de (donkere) Aldi en ben uitgeweken naar Lewenborg voor de boodschappen, das toch weer derving. Doe ik normaal niet hoor, ben maar al te blij met de Aldi in Beijum!