maandag 11 mei 2020

COLUMN UIT LEWENBORG (187)



Het vaatdoekje
Op mijn zeventiende ging ik voor het eerst samenwonen met een jongen die direct uit zijn ouderlijke woning kwam. Nooit eerder had hij op zichzelf gewoond, laat staan samen. Dat deze jongen graag kookte zag ik als geweldig pluspunt, zeker nadat mijn vriendinnen hierover zeer jaloers waren. De rotzooi die vervolgens achterbleef in de keuken werd echter alleen door mij opgemerkt. Op het aanrecht lag dan altijd zo'n hoopje zeiknatte vieze stof, oftewel het vaatdoekje. Dat dit vaatdoekje diende te worden uitgespoeld en opgehangen moest worden om de meest vieze stinklucht te voorkomen dat was hem totaal onbekend.
Hier lag een opvoedkundige taak voor mijn weggelegd, want als ik iets vies vind of eigenlijk net zo vies als spetters op de wc-bril, is het wel zo'n stinkdoekje. Ik heb dit stinkende doekje diverse keren onder zijn neus gehouden. Helaas het was te moeilijk voor hem, niet belangrijk genoeg en misschien een wapen om mij te pesten of wellicht had hij te weinig hersencellen. De relatie hield desondanks zo’n twee jaar stand.
Hierna zijn er inmiddels al meer mannen in mijn leven gekomen en gegaan, echter hetzelfde probleem was steeds weer aanwezig. Zullen echt alle mannen zo zijn?
De één kookt niet, kan het niet of wil het helemaal niet leren. De ander doet niks in het huishouden, weer één die alleen aan zichzelf denkt, dan weer één die vreselijk jaloers is inclusief losse handjes en ga zo maar door… Brrr, geef mijn portie maar aan Fikkie.
Ik ben helemaal niet zo moeilijk hoor, en geniet dan ook van mijn heerlijk vrijgezellig leventje (lees gezellig) Het is hier altijd paleisje stuif in voor vrienden en vriendinnen. We helpen elkaar over en weer waar het nodig is en kunnen gezamenlijk ontzettende lol hebben, maar ook diepgaande gesprekken. Net zó makkelijk en de tijd die vergeten we altijd spontaan. Je weet wel… gezelligheid, kent geen tijd.
Nou goed het vaatdoekje. Voor alle mannen die nu meelezen; een vaatdoekje dient inderdaad om het aanrecht schoon te maken en dus niet om serviesgoed of bestek mee schoon te vegen. Vervolgens dient het doekje te worden uitgespoeld en hang het op om te drogen. Zo, dat ben ik weer kwijt. Er zijn belangrijkere en ergere zaken aan de hand in de wereld om me druk over te maken en dat doe ik dan ook. Zeker over hoe de nieuwe anderhalve meter samenleving er uit komt te zien. Geloof mij maar dat alles in het honderd gaat lopen met deze onduidelijke nieuwe regels van heer Rutte. Daar kom ik volgende week op terug… Dus om het nog even luchtig te houden blijven we het bij de relatie-ergernissen.
Heb jij ook last van hardnekkige relatie-ergernissen?
De meest 10 bekende relatie-ergernissen:
Spetteren en naast de wc-pot pissen.
Remsporen achterlaten in wc pot.
Tandpasta dopje niet op de tube.
Scheten laten in bed.
Boeren te pas en te onpas.
Wasgoed laten slingeren.
Natte handdoek op de grond in de douche.
Stofzuigen, maar dan niet onder de bank, zodat als je er langs loopt allemaal haar en stof er onder vandaan dwarrelt.
Meer shag op de grond dan in een shagje kan zitten.
Het ongegeneerd knippen van nagels, die dan alle kanten op vliegen.

Vraag aan de mannen hier: Waar ergeren jullie je aan bij vrouwen?

2020©Vlindertje73

Geen opmerkingen: