maandag 24 augustus 2020

COLUMN UIT LEWENBORG (196)



Ellende

Je kan het nieuws niet aanzetten of de corona’s vliegen je om de oren. De één weet het nog beter als de ander. Weet je… ik ben corona moe. Netjes houd ik mij aan de regels, zelfs de afgelopen zomervakantie. Al voor de vakantie had ik door dat het weer helemaal mis zou gaan. Mijn ingeving is juist geweest, de besmettingen lopen weer giga op. Iedereen gaat er op zijn eigen manier mee om. Het zijn dan ook steeds tegenstrijdige berichten, wat heb je nou daar aan? Hier wel dit, daar weer niet… Eén warboel maken ze ervan. Ook niet echt gek dat de mens in opstand komt.

Mijn manier was om vooral te genieten van de heerlijke rust en om die rust te creëren keek ik geen tv, ook geen tijd voor trouwens en zat ik weinig op mijn mobiel. Teveel narigheid en zeker niet alleen om de corona betweters, doch wel om al het andere nieuws. Mensen steken en/of schieten elkaar zo neer om niets, vechtpartijen en rellen overal door het land. Zo was ik wel een beetje klaar met alle slechte nieuws.

Heerlijk was die rust en zo kwam ik tot andere dingen, vooral positieve dingen. Zo heb ik in mijn huis en tuin van alles gedaan en bij een vriend van mij aan het schilderen geweest, als ook daar lekker in de tuin bezig geweest. Bij een vriendin van mij haar kleinzoon zijn slaapkamer opgeknapt. Nieuwe recepten geprobeerd met goed resultaat. Gezellig om de vuurkorf zitten in de avond. Spelletjes avonden. Lange wandelingen met de hond en samen toeren op de scooter. De wind door je haar op een bloedhete dag, hond even laten zwemmen om af te koelen. Wachten tot ze droog is voor de terugweg en tegelijkertijd een boek lezen. Een boek lezen gunde ik mij nooit de tijd voor. Opeens had ik gevoel dat ik nu veel meer tijd had voor leuke dingen, gezellige en positieve en niet al dat negatieve.

Het gaat goed met mij en toch besluit ik even om een tijdelijke afstand te nemen van mijn wekelijkse column. Er is werkelijk niets positiefs te bedenken waar ik jullie mee kan verblijden om te lezen.
Ik leef mijn leventje met vrienden om me heen, zoals altijd en ik wil mijn fijne tijd niet laten verpesten. 


Als de wereld weer een beetje normaal is, kom ik terug. 

Beloofd.

2020©Vlindertje73

Geen opmerkingen: