woensdag 1 april 2009

DE GESTOLEN/GELEENDE FIETSEN


Vanochtend zag ik deze tweewielers, niet op slot en klaarblijkelijk gestolen, langs de kant van de weg en op de brug staan. Of zullen we in dit verband spreken van geleend? Zowel de oude als ook de mogelijke nieuwe eigenaars zijn niet bekend. De fietsen stonden/staan op een afstand van ongeveer 150 meter van elkaar verwijderd. Verweesd, in de steek gelaten, afgedankt.







Nu kan ik hier allemaal morele praatjes ophangen over dat zoiets niet hoort, het asociaal is en dat het slechterikken zijn die zoiets doen. Maar..., eerlijk zijn, wie heeft er in zijn of haar leven nog nooit een fiets gestolen of geleend? Beijum ligt toch na een avondje stappen wel erg ver weg van de Poele- en Peperstraat. Bussen rijden niet meer en een taxi kost ook weer wat. Dan zie je daar een fiets niet op slot staan. Tja, de verleiding is dan groot, en vooral als alcoholconsumptie het gedeelte van je hersenen vertroebeld waar het morele en rationele gedeelte is gezeteld, om zo'n eenzame en verlaten fiets even wat liefde te geven. Je gaat er op zitten en koerst er tevreden mee naar de groenste wijk van de stad. Het hoort niet, maar wie is er niet jong geweest? Een fiets openbreken is dan weer van een andere orde, de benevelde hersenhelften kunnen dan blijkbaar nog wel bedenken hoe je zo'n fiets het beste kunt kraken. Wees nou verstandig en kijk niet op deze site waarop een handleiding staat hoe je het beste een fiets kunt pikken: http://www.endandit.nl/regionaal/2007/12/10/fietsen-stelen-voor-video
Toch een klein complimentje richting de deugnieten en dieven van de afgebeelde fietsen: ondanks het feit dat het niet deugd wat jullie hebben gedaan vind ik het wel goed dat jullie oude en bijna versleten brikjes hebben geleend. En heel goed dat jullie ze niet in de Zuidwending hebben gedumpt!

Afbeelding van: http://fietsen.web-log.nl/fietsen/2007/03/alle_gestolen_f.html
(mensen met een smallere beeldscherm hebben kans dat stukjes tekst/woorden soms op een abnormale manier worden afgebroken. Hier wordt aan gewerkt)

2 opmerkingen:

Dineke zei

Wie er nog nooit een fiets heeft gestolen of geleend?
nou, ik! En ik hoop velen met mij, Ik vind het ook wel een beetje normvervaging om er maar vanuit te gaan dat iedereen het maar doet, of niet?

karin zei

bedankt voor de tip, ik zoek nog een herenfiets je vind het vast niet erg als ik eerdaags eens jou fiets steel ;-)