maandag 18 augustus 2014

KOMT HIER EEN BEZORG/AFHAALPIZZERIA?

In het midden het bewuste winkelpand, voorheen 1st Aid
Dit bericht kwam via een omwonende van winkelplein Beijum West binnen.

Onderstaande foto ( zie rechtsonder; JF) is een kopie van de melding op internet van de gemeente over plannen op Plein-West in het leegstaande pand naast de Lidl. Alles gaat in stilte, niemand communiceert.



Dit lijkt mij duidelijk iets voor jou om je in vast te bijten, het commentaar onder de foto is van mij en het staat ook al op Facebook bij Pizzeria La Plaza Beijum. De verhuurder maakt het ook niet uit, als er maar geld binnenkomt.

Pizzeria afhaal en bezorg betekent brommers weg en komen, op een plek waar het al stervens druk is op een veel te kleine parkeerplaats (zie opmerkingen gemeente bij hun eigen bestemmingsplan) en dan niet te vergeten de mensen die de pizza's komen halen, die komen ook met een vervoersmiddel, meestal de auto. waar kunnen die staan. De puinhoop wordt alleen maar groter op Plein West. 

Eigenlijk is Beijum Oost door de gemeente min of meer bestemt als verzorgingsplein (zorg en horeca) maar dit plein (Winkelplein West; JF) lijkt bij de gemeente niet meer te bestaan. Dus als het even kan, graag aandacht voor deze zaak en eventueel hulp voor Pizzeria-la Plaza Beijum.

Twee kappers op Winkelplein Beijum West. En binnenkort twee tegenover elkaar liggende pizzeria's? Zo gauw als ondergetekende meer weet, volgt een update. Reacties zijn welkom via Beijumnieuws@ziggo.nl

15 opmerkingen:

Kees Huizenga zei

Het verdient overweging om een openbare wijkdiscussie te starten over de wenselijkheid van een groter parkeerterrein achter het WC van Beijum-West.

Met andere woorden: moet de Stoepemaheerdvijver verkleind worden ten behoeve van meer parkeergelegenheid?

Een grote taak is hierbij weggelegd voor de ondernemersvereniging van Beijum. Onder leiding van de heer André Hoogenberg en mevrouw Alice Meins.

Tegelijkertijd kan nagedacht worden over de mogelijke verwijdering van de bussluis bij Lidl en omgeving. Beijumnieuws berichtte hierover voor de zomervakantie van 2014. Een themagerichte openbare wijkvergadering over deze twee onderwerpen lijkt me een goede zaak. Te organiseren door de bovengenoemde vereniging.

Een extra pizzeria (met gevaarlijke bezorg-lawaaibrommers) in Beijum-West lijkt me geen goede zaak.

Anoniem zei

Waarom nog een pizzaria.. Er staat er al 1 naast cafetaria 't hof van beijum..
Ik ben van mening dat (als ik denk aan jaren terug) dat de viskraam nu op pleinwest daar een prima winkel kan krijgen.. De kraam weg verplaatst naar het leegstaande pand en er is weer wat extra ruimte.. Dan nog een mooi plekjr voor de loempia kraam.. Aangezien er toch al een pizzaria staat en meerendeel van de mensen die beld een bezorger. Zo niet dan de pizzaria naast de cafetaria.. Ik vind het een mooi pand voor de viswinkel zoals jaren geleden.

Anoniem zei

Waarom moet de vijver wijken voor extra stenen Kees? Alsof een vijver niks is. Stenen voor stenen zou ik zeggen; dus gebouwen of bestrating weg voor andere gebouwen of bestrating, maar het blauw -en groen- sparen. De wijk, en de buurt moet leefbaar blijven. Beijum blijft een woonerven-buurt, met veel blauw en groen is mijn voorkeur. Leve de bloemkool-structuur!

Anoniem zei

Wie weet waarom de cafeteria op winkelcentrum al 2 week dicht is?

Anoniem zei


Inderdaad, helemaal mee eens, 00:43 uur.
Doodzonde vond ik het, toen de viswinkel verdween.
Ik weet niet hoe maar zou het geen idee zijn, om te combineren?
Vis-en loempia samen in het pand?

Anoniem zei


Ben het met 8.39 uur eens, sorry Kees.

Laat op de al bestaande P's maar een paar extra gehandicapten bordjes plaatsen.
De mobiele maar ooo zo luie parkeerders?
Laat al deze luiaards maar een paar stappen extra doen naar hun heilige koeien!

Anoniem zei

Ik vind het ook een prima idee om de luie medebewondera iets extra te laten lopen. Wat meer plaatsen voor de invalide mensen.. De vijver laten zoals die is.. Ze hebben die tenslotte al verkleind jaren terug.. Wat ik erg zonde vindt eigenlijk de stijger was toch iets wat beijum beijum maakte.. En het leegstaande pand.. Inderdaad mischien combineren vis/loempia winkel.. Zal toch super zijn.. Voor ons beijumers en voor de kraampjea zelf.. Mee eens of..?

Anoniem zei


Mooi dat er tenminste nog iemand is, die dezelfde mening als die van mij toegedaan is.
Hopelijk reageren er hier nog meer mensen op?

Anoniem zei


Misschien kan de blogger eens informeren bij zowel de visbus als de loempiakraam eigenaren op 1 van zijn vermaarde Beijum rondgangen?

Anoniem zei

Misschien kan hij dan ook even rond vragen over de cafetaria die als een poosje dicht is.

Anoniem zei


Hoe zal de kop van de blog luiden?

Leegstaand pand niet meer leeg...

Cafetaria dicht vanwege...

Anoniem zei

Ik geloof dat de cafetaria in een verbouwing zit..

Anoniem zei


Blijf benieuwd of de blogger tzt met info komt over zijn bevindingen richting vis en loempia verkoop eigenaren.

Anoniem zei


Cafetaria schijnt weer open te zijn.

Anoniem zei


IK ben achter het pand aangeweest om er mogelijk een bloemenzaak ( een mooie) in te beginnen maar de oppervlakte te groot en men wil het pand niet opdelen.. helaas zag er wel potentie in