vrijdag 29 augustus 2014

LAST VAN DE MUZIEK

Vanaf de Kardingerbult was vanavond de vuurwerkshow ter afsluiting van Bommend Berend in de verte te zien. Maar er waaide ook muziek vanuit de stad richting Beijum en Kardinge. Lezeres Winny mailde tegen twaalf uur:
Ik heb hier al een hele tijd last van, maar nu besluit ik toch maar een klacht in te dienen. ik heb enorme last van de harde muziek uit de richting Kardinge (ik weet niet of het uit Kardine komt maar het komt uit die richting) Ik hoor  geluiden die lijken op trommel geluiden en ik hoor een duidelijke melodie. Ik hoor het bijna 3 avonden in de week, in het weekend vind ik het niet heel erg want dan kan ik uitslapen maar doordeweeks word me toch echt wel te bond. Rond 22:00 begon het met een zachte toon maar de muziek wordt al maar harder gezet. Het is nu 23:00 en ik kan er niet meer door slapen. ik zit in de examen klas dus genoeg slaap is erg belangrijk maar zo ga ik het niet krijgen. 
Van deze site.

Dat er vanavond muziek vanuit de stad hoorbaar was is ivm Gronings Ontzet te begrijpen. Maar hebben meer lezers de zelfde klachten als Winny heeft? Ze heeft het over drie keer week, de blogger snapt hier niks van.
Update 29/8, 12.50 uur, een lezeres uit de Hunze die liever anoniem wil blijven mailde vanochtend.

Op jullie blog las ik over de toenemende geluidsoverlast vanuit Kardinge.
Nu wonen wij in de Hunze, maar ik ben de geluidsoverlast inmiddels ook meer dan zat. De afgelopen weken ondervonden we geluidshinder wat (volgens mij) voortkwam uit het Noorderzon festival, iedere avond (ook doordeweeks!) tot 00.00 uur. En ook wij hebben naar schoolgaande kinderen.

Verder steeds vaker last van de festivals die plaatsvinden bij Kardinge, las laatst tot mijn schrik dat er 6 september WEER een festival wordt gehouden tot 03.00 ' s nachts. Serieus, als ik het me kon veroorloven, had ik een huisje in een vakantiepark geboekt, ik zie nu al op tegen de geluidsoverlast.

Wat mij betreft mogen ze strenger selecteren aangaande evenementen en feesten. Er zijn zoveel alternatieven. Ik word er moe en chagrijnig van en hecht veel waarde aan mijn (onze) rust.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wibenaheerd hier. Er zijn wel eens festivals dat je de basdreunen hoort tot vervelens aan toe maar geen muziek/basdreunen vanuit Kardinge gehoord de laatste weken.

Kardinge is toch ook geen Noorderzon/Bommen Berend locatie?

Enige wat ik zou kunnen bedenken gezien de tijdstippen is Noorderzon, de main act begint daar meestal rond 22.30 uur. Maar ik heb nog nooit last daar van gehad in Beijum of anderen over gehoord.

Maar het zou kunnen, de wind kwam gisteren wel uit die richting.

Slaap en rust en Beijum, allemaal in 1 zin klinkt ook niet logisch trouwens ;)

Anoniem zei

Dat is van noorderzon.
Hoor het al zolang als het er is.
Is gelukkig bijna weer afgelopen :)

Anoniem zei


De examentijd is toch voorbij, dacht ik?
Er zijn heel goeie/effectieve oordoppen te koop.

Anoniem zei

In de Fossemaheerd vangen we de eerste klanken vanuit de binnenstad op. Of het geluid nou vanuit het Stadspark of Noorderplantsoen of een oktoberfest op het Boterdiep komt, het komt duidelijk binnen. Ik vraag me echt af hoe de geluidsnormen worden vastgesteld qua afstanden / hardheid etc.