dinsdag 12 juni 2018

ONDERTUSSEN BIJ DE KORREWEGBRUG


"Ik heb iets met mijn zenuwbanen en met mijn hart gehad, daarom heb ik een lichamelijke beperking gekregen en beweeg ik me voort via een scootmobiel. Ja, ik zie fietsers met hun rijwiel via de loop-fietsbruggen naar boven en aan de andere kant weer naar beneden gaan, maar ik zal moeten wachten."

Het humeur van de Beijumer leek er niet onder te lijden dat hij een paar minuten alleen stond te wachten voor de neergelaten slagbomen voor de Korrewegbrug.

Zie afbeelding boven. Nee, met een scootmobiel kun je dan echt niet verder, ook niet via de zij bruggetjes.

Maar wat ging dat als een speer nadat vijf minuten later de slagbomen naar boven gingen en de brug weer vrij toegankelijk was.

Zie afbeelding links en rechts. Hij was met de fiets niet bij te benen. Toch nog een beetje evenwicht, minutenlang moeten wachten terwijl anderen door konden lopen en fietsen, daarna even goed 'gas geven' om de minuten weer in te halen.

Over de route, vanaf de stad via de Korreweg naar Beijum vice versa, zijn weer de nodige discussies gaande.
Moet de Korreweg een fietsstraat worden?

Moet er een weg komen die Kardinge met de Bloemsingel nabij het UMCG verbindt?
Moet er een nieuwe brug over het Van Starkenborghkanaal komen, in het verlengde van een nieuwe busroute?

Het stadsbestuur is er nog niet helemaal uit.

Ondertussen wordt de oude Korrewegbrug, die ongeveer drie keer per jaar wordt afgesloten omdat ie kapot is, zo goed en zo kwaad mogelijk onderhouden.

Foto links beneden is een paar dagen voor de andere foto's gemaakt.

Een mannetje kroop vanuit een luik van beneden naar boven.
Wat zou die beneden gedaan hebben? Een beetje olie toegevoegd? Radertjes vervangen? Schroeven aangedraaid?

Een beetje ridicuul gesteld natuurlijk. Maar de Korrewegbrug is hoogbejaard. Een beetje pappen en nathouden totdat er een jonge sterke vervanger komt. Meer kun je niet doen.

Geen opmerkingen: