dinsdag 11 augustus 2009

AFHAALRESTAURANT TOKO

Het zit een beetje aan de buitenste rand van Winkelcentrum Beijum(West) en het staat daarom wat minder in de schijnwerpers, in elk geval minder dan de zaken in de winkelpromenade of op het marktplein. Afhaalrestaurant Toko is gevestigd pal bij de bussluis, tegenover Shoetime en je kunt er een goede Indonesische hap afhalen. Een rijsttafel voor 2 personen voor 15 euro pp bijvoorbeeld, of een maandmenu voor 8 euro pp. De bediening is meestal in handen van Antje of Ellie en de Toko is van dinsdag tot en met zondag geopend van 14.00 tot 20.00 uur, tel. 5498606. De Toko mag wel even extra aandacht, behalve dat het op een moeilijke plek zit krijgt het waarschijnlijk binnenkort ook nog eens concurrentie. Gistermiddag heeft een Chinees restauranthouder zich georiënteerd op Plein West. De leegstaande panden van de videotheek en de oude fietsenmaker, laatste half jaar een 2e hands kledingzaak, zijn opties voor de Chinees om een (afhaal?)restaurant te beginnen. Mocht dat doorgaan dan heb je een snackbar, een pizzeria en de Toko als snellehap aanbod op West. En trouwens, de 3e Chinees in de wijk zou het überhaupt worden. Neem daarbij de snelle magnetronmaaltijden (bami, nassi etc.) van de Aldi, Lidl en Albert Heijn en weet dat de snellehapconcurrentie in Beijum moordend is.

5 opmerkingen:

Alie zei

we werden ook al door anderen op Toko gewezen. We wonen er nu ook dichterbij, we gaan het zeker eens uitproberen!!

karin zei

Heerlijk eten bij de toko ze zijn erg klantvriendelijk, weet zeker dat ze een smaakpolitie ok sticker verdienen :-)

beijons zei

Ik denk niet dat ze het smaakpolitie-logo gaan verdienen. Als ik er langs fiets (en dat is zo'n beetje elke dag) dan ruik ik alleen maar aangebrand vlees. Volgens mij een teken dat de roosters waar het vlees op gebakken wordt, niet schoon zijn. Voor mij dus geen TOKO-voedsel (meer)! Helaas, want ik hou er meer van dan van chinees.

Anoniem zei

We hebben heerlijk gegeten, de smaken van de gerechten zijn goed en in balans. Zeker authentiek te noemen. Echt een aanrader! Het is superschoon in de zaak en de roosters waar de satè's op geroosterd worden ook! Als kenner kan ik dit zeggen.
Heel veel succes toko-ers, ik blijf komen eten.
Groeten Hilda

Anoniem zei

Ik vind het superlekker vooral het hete ei!