zaterdag 19 februari 2011

VANMIDDAG IN HET WINKELCENTRUM..

Ja, we blijven nog even in het overdekte Winkelcentrum Beijum, zie bericht hiervoor. Het was de best place to be op een koude februaridag als deze. Je moet er van houden, maar het is een beetje een opgave om naar de koude en afgelegen Wiershoeck te fietsen. Of naar de Aldi op Oost. Ben je in beide gelegenheden klaar, kun je weer naar buiten. Ik moet het winkelcentrum natuurlijk niet zo voor trekken, andere kooplocaties hebben ook zo hun charme, maar het is met dit weertype gewoon lekker om overdekt van de ene winkel naar de ander te kunnen hoppen.
Bij Albert Heijn is de speelgoedauto al weer een tijdje verplaatst van de schuifdeuren richting de gratis dozen. De kinderen kunnen hier veiliger 'autorijden,' vlak bij de schuifdeuren rijden de echte auto's langs, er zat maar twee meter afstand tussen de speelgoedauto en echt verkeer. Nu staat het ding zo'n beetje midden in de promenade, zie foto. U ziet een oma die haar boodschappen heeft gedaan poolshoogte nemen bij d'r kleinkind. De bovenste foto laat een gedeelte van de rolband zien waar de boodschappen op moeten gelegd. U ziet de boodschappen van een klant voor me liggen. Een Hiddemaheerster wilde wel even voorgaan, met als tegenprestatie dat ik haar voetbalkaartjes in ontvangst mocht nemen. De kaartjes kunnen zodoende ook verbindend werken. Of jeugdigen assertief maken. Schroom overwinnen en bedelen: hebt u voetbalkaartjes voor me? Buiten was het ijzig koud. Binnen in Winkelcentrum Beijum was het aangenaam warm.
Naschrift, ik lees net op de 'auto' dat het een schoolbus is.

Geen opmerkingen: