zaterdag 22 maart 2008

AFFAIRE-PAUZE

Ik neem minstens een week pauze wat betreft artikelen omtrent de krantaffaire. Ik moet werken met Pasen en wil me hier, zoals eerder aangekondigd, hoofdzakelijk richten op prettig nieuws vanuit de wijk. Maar het moest even, want als vijf vrijwilligers in zes weken tijd opstappen dan is er iets aan de hand. Dat moest open en daar helpt geen gedraai en gekronkel (integriteit!)tegen. In december had ik hier een vilein stukje geplaatst (ik kan de pen in gif én rozenwater dopen) n.a.v. het DvhN-artikel. Zoals ik gisteren reeds gemeld heb, ik heb dit bewuste artikel na een dag verwijderd. Ik geloof zelfs binnen een dag. Toch is dit stuk vrij vlot opgeslagen en uitgeprint door een van mijn intensiefste lezers. En uitgedeeld tijdens het overleg op de 28e februari en ik dacht ook tijdend de ALV. Dit als onderdeel van zwartmaken en om de eigen "integriteit" te kunnen profileren. De lezer moet zelf maar oordelen over deze bestuurders-strategie en methode. Desgevraagd mail ik de bewuste artikelen naar belangstellenden. Nogmaals, het overgrootste gedeelte heb ik hier niet gepubliceerd. Er zijn zulke beschamende dingen gezegd en me ten gehore gekomen dat ik gemakkelijk een rioolblog of een Beijumer Geenstijl-side zou kunnen beginnen. De strategie van verdeel en heers, in combinatie met sluwheid en geslepenheid, is hopelijk geen lang leven beschoren in Beijum.

De tijd zal het leren. Hier eerst alleen lekker pruttelnieuws uit de wijk. Al begreep ik dat iemand nog wilde reageren op het ingezonden stuk van Hilda Hofstra van een dag of wat geleden. Dit, omdat op de ALV werd gesuggereerd al zou ik zelf het ingezonden artikel van haar hebben geschreven en geplaatst. Wantrouwen, achterdocht, mismanagement etc.etc. Maar nu even helemaal niet..

Geen opmerkingen: