dinsdag 18 maart 2008

GOEDE VRIJDAG

De bovenstaande kop is er een van verlangen en hoop. Als onderdeel van een wijkconflict zal ik blij zijn als het Paasweekend begint en aan het gerommel in de wijk hopelijk een einde is gekomen. 

Vanochtend had ik in het kader van het wijkconflict nog een gesprek. Ik zal hier niet teveel over uitweiden. Net als dat ik de afgelopen maanden mezelf behoorlijk heb ingehouden, dit onderwerp aangaande. Alles hoeft niet opgeschreven te worden, net zo min als dat alles gezegd moet worden. Maar ik snap heel goed dat sommigen de berichtgeving hier als niet prettig ervaren. Voor mij had het niet gehoeven; als er gewoon een goed verhaal, met hoor en wederhoor, in de wijkkrant had gestaan over de affaire, was het voor mij klaar geweest. Maar het belangrijkste wijknieuws van het afgelopen half jaar mocht niet naar buiten toe komen. Dat dit wel via deze, met oplopende lezersaantallen, site gebeurd is voor mij een must. Beijum heeft recht op openheid, eerlijkheid en transparantie. 

Dat ik als boodschapper van dit nieuws vervolgens in een kwaad daglicht gesteld moet worden neem ik op de koop toe. Maar het zou mooi zijn als de ellende achter de rug zou zijn. Ik word liever geassocieerd met jarenlang belangenloos en positief schrijven over ons mooie Beijum, dan met actievoeren tegen dit bestuur van de BOB. Dat daar deze week het licht en de zon door gaat doorbreken verwacht ik niet. Alle "schuld" zal buiten de club gelegd worden, het eigen straatje moet schoongeveegd worden en de verantwoording zal ontdoken worden. Het zij zo, ik ben er helemaal klaar mee en richt me op prettig wonen in deze prachtige wijk. Mocht ik ooit weer gevraagd worden als hoofdredacteur dan zeker niet onder deze samenstelling van bestuur. Ik kan mijn tijd wel beter gebruiken. Ik zag wel een vermakelijk lichtpuntje deze ochtend; er zouden honderden mensen zijn in de wijk die vinden dat het niet kan wat ik hier allemaal op Beijumnieuws zet. Nu weet ik wel dat dit allemaal in het kader is van zwartmakerij, maar mocht het zo zijn(klein leugentje mag best in dit steekspel), dan is dit verheugend.

 Het betekend dat er toch een goedgelezen medium in de wijk is waarop de dingen staan geschreven die leven in de wijk. Honderden mensen vinden dat dit allemaal niet kan wat ik schrijf. En allemaal lezen ze het! Een betere pr kan ik me niet wensen. Ik verwacht a.s. donderdag in De Kleihorn weer veel aandacht en reclame voor deze site! Ach ja, ik ben goed en jij bent slecht; mijn God, bestuurdersniveau! Het zal nog even doorgaan deze week! Verder vanaf volgende week weer fris en fruitig nieuws uit Beijum. En voor mij moet iedereen maar blijven besturen, ik zal blijven schrijven en niemand is verplicht om dit te lezen. Maar het blijft ironisch dat de grootste reclamemakers voor Beijumnieuws zitten in de hoek waar deze site/blog wordt verfoeid. Jongens lees dit allemaal even, dit kan toch niet! 

Mooie, gekke wijk. Beijum. Binnenkort schooltuintjes (open 2 april), nieuws van kruidenvrouwtje Saskia Nieboer, Vensterwijk en veel meer positief en oorlogvrij nieuws uit de wijk!!

Geen opmerkingen: