donderdag 9 juni 2011

HET HOF VAN BEIJUM IS WEER OPEN

Er zou een politie-inval zijn geweest, en ik hoorde nog een paar donkere roddels. Maar deze geruchten slaan allemaal kant noch wal.
Café Het Hof van Beijum is een week of twee dicht geweest. Het hoe en waarom ontgaat me, maar alles wijst op iets met financiën. De vorige eigenaar schreef op z'n Hyves: "Ik gooi de handdoek in de ring."
Vanmiddag nam ik een kijkje bij de kroeg op West (keurig verdeeld, een bij Plein Oost en een op Plein West) en zag tot m'n verbazing dat het café weer open was. Aan de bar werden pilsjes gedronken en de nieuwe eigenaar stelde zich voor: "Rien van de Veen." Wat drijft je om dit café over te nemen? "Ik heb vaker in de horeca gewerkt en het bleef wat aan me trekken." Jawel, hij wilde wel even op de foto. Het Hof is weer open, en dat is niet verkeerd.  Wat een prachtig terras aan het water. Wat is een dorp zonder een kroeg? We hebben zelfs twee, een op oost, Café Biljart, en Het Hof van Beijum op west.

2 opmerkingen:

Jos Reekers zei

Het is wel zeker dat de financieen de oorzaak zijn geweest. Meerdere instanties krijgen nog geld van de vorige eigenaar.

Wel tot de laatste dag luxe met een taxi heen en weer rijden, maar ook dat bedrijf vervolgens niet betalen of uberhaupt inlichten.

Anoniem zei

Wat is de huur nog maar weer.