zaterdag 3 maart 2012

EEN EIGENAARDIG VERVOERSMIDDEL

Je moest er wel achter blijven rijden, want er kwamen tegenliggers aan. Enerzijds was dat irritant omdat je niet door kon rijden, anderzijds was er wel even iets waar je je aan kon vergapen. Wat een maf vervoersmiddel. Het ding ging ongeveer zo hard als een fiets en volgens mij, maar ik kan me vergissen, kwam er geen geluid vanaf. Ding? Ja, het zal wel een naam hebben, als iemand het weet mail dan naar Beijumnieuws@online.nl
Er zit ook een verzekeringsbordje aan, zie foto, maar een valhelm schijnt weer niet te hoeven. Ik zie er ook geen licht aanzitten, waarschijnlijk mag je er dan niet mee in het donker rijden. En dat heeft ook weer z'n voordelen, stel dat je zo'n apparaat 's nachts op het Heerdenpad tegen komt? Het lijkt me wat koud om op zo'n ding rond te rijden, al fietsend blijf je tenminste nog een beetje op temperatuur.

6 opmerkingen:

Tonnie Fokkema zei

Google eens op 'Segway' en je ziet de verklaring. Tonnie

appie zei

Johan , ik dacht dat je meer van deze tijd was maar zal je op weg helpen het was anders ook net iets voor jou, maar het is een Segway een elektrisch vervoermiddel met twee wielen wat bestuurd wordt door het gewicht te verplaatsen. Het futuristische vervoermiddel wordt al langer gebruikt door stadswachten en politieagenten in verschillende steden. Organisator Ter Haar denkt erover om in de toekomst ook in Deventer de stadsritjes aan te gaan bieden.

Anoniem zei

Levensgevaarlijk dat ding als je het mij vraagt. Ik stel me voor dat als je een noodstop moet maken dat je direct voorover klapt.

Zelfs de uitvinder van deze machine kan het niet navertellen, nadat hij met zijn Segway een ravijn in was gereden.

Alie zei

Ipv voorover moet je dan achterover leunen. Maar een noodstop zal lastig blijven idd..
Johan, je kunt op verschillende plekken Segway tours maken met bijvoorbeeld je collega's als bedrijfuitje of je familie (toch lijkt een solextour me leuker..).
In de binnenstad of voor stadswachten is ie wel handig, maar hoe parkeer je zo'n ding?

ralph zei

Destijds, misschien twee jaar geleden, was het een heel gedoe om de Segway volgens een versnelde procedure op de weg te krijgen. Idd geen verlichting dus de vraag was of het ook op de stoep mocht.Kost trouwens wel een lieve duit om in een grote stad hiermee rondgetourd te worden.

Vincent zei

hi dit ben ik op de Segway.
Noodstop is geen probleem ik sta zelfs sneller stil dan een fietser die met 20 km per rijd.

de maker is van de rand van zijn eiland af gevallen er niet af gereden, de rand brak af van zijn eigen eiland!

Het is super makkelijk om op dit apparaat te rijden je stapt er op en rijd er zo mee weg, hij houd je in evenwicht, hij meet 100 keer per seconde hoe je er op staat en corrigeert dat zonder dat je het merkt.

hij is te koop trouwens! maar te duur voor de meeste mensen, ik gebruik hem ook zakelijk dan rij ik er op met een camera (profesioneel) met een Steadycam anders is het veel te duur om er mee te rijden helaas.

Net als electrische auto's, die ook veel te duur zijn.

even een nieuwtje.....
Als het goed is rijd ik volgend jaar in een auto die op perslucht rijd door bijum.... ja je hoort het goed, op perslucht, rij daar 900 kilometer ver mee op eentank perslucht en als de lucht verwarmt wordt 1500 km ver op een tank, als alles goed gaat kan iedereen die dan zo'n auto heeft bij mij gratis lucht tanken is de straat!
dit is trouwens geen gebakken lucht :-).
als je kijkt op deze website en goed leest, let wel alles goed door lezen kom je meer te weten.

dit is een tegel en heel belangrijk betaalbaar apparaat.

Het gekke bolletje kost 6000 euri voor 3 personen.
( een gek bolletje om de aandacht te krijgen voor deze vorm van rijden)
een jaar daarna een familie model 5900 euri nieuwe (een soort kleine Renault Twingo)
en nog een jaar daarna een grotere familie auto 10.000 euro ( 6 personen auto die ook die grote afstanden kan rijden)
enz...
lees maar eens verder.

Groetjes aan alle,
de Segway rijder.
:-)

linkje:http://users.telenet.be/sarahgrimonprez/didier/aircars/html/actueel.html