dinsdag 13 maart 2012

UIT DE OUDE DOOS (108)

Deze foto is naar mijn weten 32 jaar oud. Het noodgebouw van de Heerdstee was gehuisvest aan de Framaheerd. Wat een idee dat alle kinderen die u op de foto ziet nu langzamerhand tegen de veertig jaar lopen. Rechts ziet u Janny Weender staan. Ze is nog steeds aan de Heerdstee verbonden, tegenwoordig als cultuurcoördinator van de Vensterwijk Beijum. Het plakkaat dat u aan de muur ziet hangen is niet goed meer leesbaar, de foto is gescand. Als ik het goed zie heeft het meisje rechtsonder een springtouw in de hand maar het kan ook een trektouw zijn van het karretje waar ze op zit. En aan de luchtige kleding te zien was het zomer. De school lijkt zo te zien het 'huisnummer' 54 te hebben gedragen.
Is er een van de meisjes/dames die zichzelf herkend, en wilt u wat meer vertellen? Beijumnieuws@online.nl

2 opmerkingen:

3234dmtr zei

Dit is een foto van de kleuterklas in het voorjaar van 1980. Het huisnummer was '54-1'. Dit zijn dus niet alle leerlingen. De klassen 4 t/m 6 staan er niet op. Ikzelf zat destijds (1980 ) in klas 4. Het zittende meisje ( 3e van links ) is een zusje van een toenmalige klasgenoot en nog steeds goede vriend van me. Haar naam ken ik nog wel. De rest ben ik even kwijt, ben zelf inderdaad 40+.

Bo Kilf zei

Juf Janny Weender werkt nog altijd op de Heerdstee.
Er waren inderdaad nog andere klassen.