donderdag 3 juli 2014

MAAR EEN RIJBAAN BESCHIKBAAR BIJ KRUISPUNT KARDINGE

 De werkzaamheden rond kruispunt Kardinge zijn nog steeds in volle gang. Ruim anderhalve week geleden werd het nieuwe viaduct ingereden. Volgende maand, 19 juli, wordt het oude viaduct gesloopt.
Zie foto's. Boven is op de achtergrond het oude viaduct te zien, vlak daarachter ligt het nieuwe en onlangs geplaatste exemplaar. Om het voor buitenstaanders nog wat ingewikkelder te maken, de foto's zijn genomen vanaf het fietsviaduct dat tussen Beijum en Kardinge in ligt(en blijft bestaan, bij het Meedenpad). De rechter afbeelding is net als bovenstaande foto op kruispunt Kardinge gericht. Linker foto: vanaf Beijum gaat de Beneluxweg over in één rijbaan.
Verkeersdrukte en hinder ter hoogte van Kardinge
Het verkeer dient de komende weken rekening te houden met een andere verkeerssituatie ter hoogte van Kardinge aan de Oostelijke Ringweg in Groningen.  Al het verkeer (beide richtingen) rijden op twee rijstroken aan de Kardinge-zijde. Het verkeer dient daarom rekening te houden met een beperkte rijsnelheid en met filevorming. Deze situatie duurt tot eind september van dit jaar.

Zaterdagochtend 21 juni is het nieuwe viaduct op haar nieuwe plek ingereden. In de komende weken vinden de afrondende werkzaamheden plaats aan de aansluitingen op het nieuwe viaduct.
 Afsluiting zij-armen Ring Oost
Voor het verkeer betekent het dat vanaf 21 juni de beide afritten ter hoogte van Kardinge, zowel aan de    Ulgersmaborg Noord als aan de Kardingezijde - zijn afgesloten. Vanaf 30 juni tot eind september vinden de werkzaamheden plaats die de nieuwe rotonden en op- en afritten moeten aansluiten op het nieuwe viaduct. Het “oude” viaduct wordt in het weekend van 19 juli gesloopt. Hiervoor wordt de Ringweg gedeeltelijk afgesloten.
Links loopt de Kardingeweg, rechts een gedeelte van het Oosterhamriktracé/busbaan

1 opmerking:

Willem Pauwelussen zei

Via de fietsbrug waar Johan op doelt kunnen fietsers vanuit de Melisseweg richting Lewenborg rijden. Dan sla je na de brug rechtsaf. Totdat het kruispunt Kardinge op de schop ging kon je ook linksaf, richting schaatspaleis, en zo verder naar Beijum.
Daar zullen de de fietsverbindingen voor in de plaats komen die tegelijk met het nieuwe viaduct worden aangelegd.
Maar daar gaat zeker een half jaar overheen.
Het komt me toch wat merkwaardig over dat er in de tussentijd geen alternatieve fietsroute voor in de plek is gekomen, of minstens een wegomlegging. En dan het eerste signaal, met een grote hoofdletter op een gele achtergrond, direct bij dat schoolgebouw.
Dat wordt voor auto's toch ook altijd gedaan?