dinsdag 6 maart 2018

ANDRE HOOGENBERG IS MET PENSIOEN (evenals zijn vrouw)



"Na dertig jaren met liefde en passie te hebben gewerkt en na veel uren te hebben gedraaid, is het nou tijd voor rust.'

Afgelopen zaterdagmiddag trof de Beijumblogger de nestor van de Beijumer ondernemers in 'zijn' dierenspeciaalzaak in Winkelcentrum Beijum. André Hoogenberg. Hij hield een lullig zwart ballonnetje vast waarop stond dat het zijn laatste werkdag was omdat hij op pensioen gaat.

Lullig? Ja, ondergetekende is van mening dat er grote spandoeken hadden moeten hangen, een ronkend vliegtuigje in de lucht boven het winkelcentrum met als staart-tekst: ANDRÉ, BEDANKT EN VEEL PLEZIER MET JE PENSIOEN.
Wat niet is kan nog komen.

Andre ten tijde van fotograferen: "Ik draai af en toe nog een zaterdag-dienst. Daar word ik niet voor betaald, ik ben als het ware weer een stagiaire." Kleinzoon was ook in de winkel: "Ik ben erg blij dat ik tijdens de laatste officiële werkdag bij opa in de winkel ben."

Echtgenote Tolly was ten tijden van fotograferen niet aanwezig, daarom nog eens een foto van de beide ondernemers samen, zie afbeelding beneden. De afbeelding stond in dit bericht it 2015, (uit) kort nadat de baas een Tia had gehad.

Hoogenberg heeft een brede staat van dienst in Beijum, ongeveer vijf jaar geleden was hij voorlees-opa in de bieb.
Kleinzoon: "Zo blij met mijn opa."

Negen jaar geleden interviewde de blogger de familie Hoogenberg....wat zien ze er een stuk jonger uit....filmpje.

Ruim 25 jaar geleden op Plein Oost....
Negen jaar geleden over de bussluis-filmpje
Gebrek aan Sint Maarten-snoep? Nee, daar deden vader en dochter niet aan.

Sandra Hoogenberg, liefste dochter van André en Tolly, vertel een wat over je vader/ouders en hoe je bent grootgebracht in de winkel?
"Ik kijk terug op hele mooie jaren van samenwerking, ik ben vanaf mijn 14e in de leer geweest bij mijn ouders. Ik leer nog elke dag van ze. De passie die mijn ouders voor de zaak hadden hebben ze aan mij doorgegeven. Het is voor mijn ouders tijd om rustig aan te gaan doen, ik zal met mijn compagnon trots de zaak voort gaan zetten zoals die door hen is neergezet. Na dertig jaren met veel liefde en passie is het voor mijn ouders tijd om rust te nemen."

Nb, André Hoogenberg zat een halve eeuw in het vak, waarvan dertig jaar in Beijum.

(De generaties van ondernemers in de wijk schuiven langzamerhand door. Zie op de linker foto in dit bericht zoon Jeffrey en moeder Aly Lamein. En ook Opa en zoon Visser (zonen)

Geen opmerkingen: