dinsdag 20 maart 2018

MARJET WOLDHUIS: " IK HEB NOOIT VOOR DIFTAR GESTEMD."



"Mensen hebben een hekel aan verdraaiing en politieke spelletjes."

Het voorgaande blog over de PvdA-avond in Beijum eindigde met twee updates. Een van raadslid Loopstra van de PvdA, de ander van Marjet Woldstra van 100% Groningen.

Nog eens, en zie ook het voorgaand bericht:

Update 22.30 uur, Marjet Woldhuis is not amused over de uitspraken van Loopstra. "Graag een rectificatie, ik ben nooit voor Diftar geweest."
Update 22.45 uur. Jan Pieter Loopstra: "Marjet Woldhuis als lid van de stadspartij heb jij voor het amendement gestemd dat Diftar mogelijk moest maken. Het amendement van de Stadspartij.


Wat is waar en wat is niet waar?

Marjet Woldhuis vanavond laat:

"Diftar werd uitgesteld in 2015 omdat de wethouder geen goed plan had en er bepaalde zaken niet duidelijk waren. Er moest voor veel raadsleden(20) eerst het plan beter worden uitgewerkt.  Daar heb ik persoonlijk als raadslid voor gezorgd. Binnen fe stadspartij was daar namelijk een verdeling over(Riemersma voor, Amrut de twijfelaar en ik zei dat we de wethouder niet konden steunen met dit slechte plan).

 Dat heeft de wethouder 2 jaar later weer in de raad gebracht. Dat betekent dus dat er nooit voor Diftar is gestemd, er is namelijk niet gestemd. Ik heb altijd gezegd: ik ben voor de vervuiler betaald,
Maar niet voor diftar omdat de nadelen niet opwegen tov de voordelen... dus de framing is verkeerd.

Ik heb nooit VOOR diftar gestemd, er is namelijk NOOIT Over diftar gestemd. Loopstra doet precies waar mensen over hekelen.. verdraaiing en politieke spelletjes. Sluit je aan bij 100%. Voor het eerlijke verhaal. Kritisch waar het moet, positief waar het kan.:)."

1 opmerking:

Kees Huizenga zei

De uithaal van de heer Jan Pieter Loopstra naar 100% Groningen vond ik geheel overbodig. De avond ging over de wijkproblemen in Beijum. Niemand reageerde op deze politieke aantijging.

Tot mijn tevredenheid stel ik vast dat de PvdA-fractie en de fractie van 100% Groningen het met elkaar eens zijn over:

1. dat het BORG-niveau van stadsdeel Oost, en voor de gehele stad, weer terug moet naar het hogere niveau A;

2. dat bij de straat gezet grofvuil enkele keren per jaar weer gratis moet worden opgehaald;

3. dat de PvdA-fractie en de fractie van 100% Groningen tegen DIFTAR waren (in maart 2017), zijn en blijven.

Dat is winst.