maandag 4 januari 2021

VERHALEN VAN SASSEFRAS (18)

 Allereerst wil ik een ieder die dit leest een Gelukkig Nieuwjaar wensen.

Een zin die wij naar elkaar elk jaar weer opnieuw uitspreken. Voor het eerst in mijn leven zet ik vraagtekens bij deze zin. 

Gelukkig zijn, worden is een beleving. Waar worden we gelukkig van? Dat is persoonlijk, iedereen heeft zijn eigen 'daar wordt ik gelukkig van' beleving. Waar worden we gelukkig van? Van materie? Gezien worden? Aandacht? Rust? 

Allemaal woorden, allemaal gedachten. Ik denk dat het wellicht tijd is voor een andere nieuwjaarswens, de vraag is dan welke? Ik wens jullie inzichten toe die maken dat jullie jullie zielentaak kunnen vervullen?
Klinkt te zweverig.

Ik wens jullie Liefde, een mooie wens, hoewel ik me realiseer dat Liefde ook heel pijnlijk kan zijn. Liefde komt, verdwijnt is mooi is pijnlijk. 
Ik wens jullie dat gene toe wat jullie nodig hebben, en dat is voor een ieder anders, de een heeft een trap onder zijn kont nodig, de ander een schouderklop, de ene inzichten de ander eerder bevestigingen. 

Allemaal andere mensen andere behoeftes. En zo kom ik wellicht aan de voor mij nu geldende nieuwjaarswens, ik wens dat er aan jullie behoeftes wordt voldaan, wat ze voor dit jaar ook mogen zijn.
 
Liefs Sassefras

Saskia Smid

Geen opmerkingen: