zaterdag 14 maart 2009

EEN ZATERDAGMIDDAG MET DE ALDI ERBIJ







Deze foto's zijn vanmiddag omstreeks 4 uur genomen. Het verschil in tijd tussen de foto's die genomen zijn op Plein Oost en die op West is ongeveer 5 minuten. Ik wilde er eigenlijk helemaal geen aandacht aan besteden maar het gevoel dat het op Winkelcentrum West, ik deed er boodschappen, veel rustiger was dan normaal gesproken maakte me nieuwsgierig. Voor het eerst sinds tijden zag ik parkeervakken die langdurig leeg stonden en ook de afrit naar de wijkring, waar normaal gesproken een 'file' staat, was opvallend autoluw. Aangekomen op Plein Oost viel me de drukte tegen, het plein lag er zoals altijd stil en verlaten bij. Bij de Aldi, in de verste hoek van het plein, waren wel een paar fiets- en wandelbewegingen te bespeuren maar een opvallende drukte hier? Nee. Op het parkeerplein bij de Amkemaflat stonden wel veel meer auto's dan op andere zaterdagmiddagen. Een eerste conclusie: De Aldi trekt klanten weg bij Albert Heijn en de Lidl, en dit is vooral te merken aan het autoverkeer. Bij de Aldi doen klanten vaak grote boodschappen, beter gezegd een volle winkelkar. De boodschappen worden met de auto gehaald en deze klanten hebben niks te zoeken op Plein-Oost, auto parkeren, boodschappen doen en weg wezen. Personeelsleden van zowel de Lidl als ook van Albert Heijn bevestigden de afname van klanten sinds afgelopen woensdag. Plein Oost gaat echter door dit afsnoepen van klanten, ten voordele van de Aldi, niet méér bruisen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

Ik denk dat je wel gelijk hebt. Ikzelf ga op zaterdagmiddag inderdaad met de auto aan de achterkant staan, en daar ook weer naar buiten logischerwijs, en tenzij er een kruidvat, trekpleister of andere leuke winkel aan het plein komt heb ik daar niets te zoeken.

Anoniem zei

Ik ben blij met de aldi om de hoek aan deze kant van Beijum, vooral na die deprimerende Golf....

Een kadowinkel, een groenteboer, een drogist zou het plein leuker maken, dat wel.

Zoveel eethuizen hebben we toch niet nodig?
- 1 snackbar
-2 chinezen
- 1 shaorma
-1 surinamer
- 1 pizzeria?....................