Wel wordt er hard gewerkt om de winkel op tijd klaar te krijgen. Komt bij dat de formule van de Aldi simpel en goedkoop is. Zet wat pallets met dozen neer, vul de schappen met groenten en fruit, pakken melk, kaas en bier. Klaar is Kees.
http://www.bizz.nl/1282-aldi-het-succes-van-de-eenvoud.html : Niet de zo vaak aangehaalde krenterigheid van de oprichters Theo en Karl Albrecht is de basis van het succes van Aldi. Wél het consequent vasthouden aan de doodsimpele formule die al 60 jaar geldt. Doe het zelf. Géén dure consultants, géén complexe CRM-systemen, géén gelikte marketingcampagnes en géén financële cijferbrei, Dat leidt alleen maar af van het ene doel: de klant! Het resultaat is een voor de branche absurd hoge winstmarge. Eenvoud! Managers komen uit de eigen gelederen en verkondigen op hun beurt het evangelie van de eenvoud. Zo is de hele Aldi organisatie doordrenkt van het principe dat het nooit ingewikkeld mag worden. Complexiteit leidt tot bureaucratie en dat is vloeken in de Aldi-kerk. 2.Aldi heeft slechts één missie: kwaliteitsproducten tegen de laagste prijs aanbieden. De Aldi klant wéét dat hij geen advies of hulp krijgt en nooit naar de WC zal mogen. Maar hij weet óók dat de artikelen bijna nergens goedkoper of beter zullen zijn. 3. Klantvertrouwen Aldi weigert niet één klacht. Niet goed, is altijd geld terug. Bij vermoeden van misbruik, wordt de klacht verder op managementniveau afgehandeld. Door dit klantvertrouwen verkocht Aldi Duitsland eind jaren negentig in drie dagen voor 200 miljoen euro volstrekt onbekende, merkloze computers. 4. Cijferwerk. Aldi maakt geen marketingplannen, budgets of prognoses. Gecompliceerde CRM systemen ontbreken. Marktonderzoekers en adviseurs komen er niet in.
1 opmerking:
geverfd, geboord, getimmerd.
Een reactie posten