zondag 29 maart 2009

KLANKSCHAALHEALING IN SHANTI NIKET BEIJUM

Van Vasu Macquoy, eigenaar van spiritueel centrum Shanti Niket aan de Heratemaheerd, kreeg ik een uitnodiging om onderstaande happening bij te wonen:

Op zondag 22 maart geven Hans, Maria en Vasu weer een klankhealing. De Lenteklankhealing is een mooie gelegenheid om het lentefeest te voelen en te vieren en, begeleid door klanken en trillingen van klankschalen en diverse etnische instrumenten, de hernieuwde levenskracht van de natuur in jezelf te wekken en te ervaren.Door de geluidstrillingen van o.a. de klankschalen worden spanningen zowel in je lichaam als in andere lagen van je bewustzijn losgemaakt en opgelost zodat alles wat donker in je is, getransformeerd wordt naar lichte energie terwijl je luistert niet alleen met het oor, maar met je hele aandacht aanwezig in het nu. Je energiesysteem wordt in evenwicht gebracht. Dit concert opent de deuren van je hart, brengt je ruimte en licht en is een kadootje voor jezelf.
Met camera en al ging ik er precies een week geleden heen. De entourage deed me wat terugdenken aan slaaphuis Druif, de vroegere goedkope overnachtingsmogelijkheid aan de Munnekeholm in de stad. Allemaal matrassen naast elkaar. Maar hier in Beijum, op deze zondagmiddag, ging je niet slapen, nee je ging op 'reis naar binnen'. Ik kon wel even hapsnap filmen voor en na de klankschaalsessie, tijdens de healing gingen de oogjes toe. Of het me dichter bij mezelf heeft gebracht weet ik niet. Wel weet ik dat ik anderhalf uur niet in Beijum was terwijl ik wel op een matrasje in de wijk lag. Een wonderlijke, ontspannende en ruimtegevende ervaring. Zie video.http://www.shanti-niket.nl/
De video is gemonteerd door Hilda Hofstra. Ze monteert ook nog video's over 30 jaar Beijum, oude Beijumer beelden uit de beginperiode en een over de vervuiling in de wijk

Geen opmerkingen: