donderdag 3 juli 2014

ONDERTUSSEN BIJ DE KORREWEGBRUG

Het is al weer een tijdje rustig rond de berichtgeving over de Korrewegbrug. Het heeft er alles mee te maken dat er al een langere periode geen ongeval van betekenis heeft voorgedaan. Het is een dagelijks wondertje op zich, zoveel fietsers en auto's die dagelijks over dit punt over het Van Starkenborgh-kanaal rijden, en zo weinig tot geen calamiteiten.
Hebben fietsers er last van auto's? Af en toe wel, de doorgang na het weer toegankelijk worden van de brug nadat een boot is gepasseerd is smal. Het krioelt er over. Automobilisten hebben er vast ook last van fietsers, beter gezegd, daar moeten ze erg voor uitkijken. De blogger weet er over mee te praten, een maand of drie geleden werd hij bijna lelijk door een auto geschept terwijl hij voorrang had. Het scheelde een haar. Dat soort dingen kunnen gebeuren in het stadsverkeer. Brommers en fietsers gaan op de Korrebrug ook moeilijk samen als de slagbomen bij de brug weer omhoog gaan.

Wat te denken van rolschaatsers, skeelerende passanten en fietsers?  Zie de foto's, afgelopen maandagmiddag gemaakt. De slagbomen gingen omhoog en een rolschaatser spurtte als eerste weg, zie boven.
Wat is gevaarlijker voor een fietser, de rustig passerende auto's of de uitslaande benen van een rolschaatser? Of een scheurende brommer? Zie foto links.

De rolschaatser gedroeg zich verder correct, op de rechter foto is te zien dat hij keurig richting aangaf toen hij naar rechts, de West Indische Kade, ging.

De Korrewegbrug blijft boeien. Omdat het optrekkende verkeer zelden harder dan 30 km/uur rijdt, gaat alles (afkloppen) meestal wonderbaarlijk goed.

9 opmerkingen:

Willem Pauwelussen zei

Ik meen dat het volgens de wet zo is geregeld dat je geen recht hebt op voorrang, maar de plicht hebt het te verlenen.
Dus 'voorrang hebben' bestaat juridisch eigenlijk niet.

Anoniem zei


hoe het ook is, ik zou bijv. nooit zo willen skeeleren.
veel te gevaarlijk.
voor hemzelf maar ook voor anderen.
iets anders waar heel streng op gelet zou moeten worden zijn mensen, die hun hond aan de lijn naast hun fiets mee laten lopen.
levensgevaarlijk voor hond...eigenaar en alle andere weggebruikers!

gr. Therèse

Anoniem zei

Er wordt niet van ieder ongeval bericht in de media dus ben wel benieuwd waar je dit op baseert.

Anoniem zei

ER IS EEN FIETSBRUG!

Anoniem zei

Anoniem Anoniem zei...

ER IS EEN FIETSBRUG!

03 juli, 2014 18:12

Ja en..... moet iedereen daar dan gebruik van maken en niet meer over de normale brug fietsen?

Anoniem zei

Fietsbrug amehoela
Loopbrug dus een fietsbrug kan je op en af fietsen dat kan niet bij deze klere bruggen

Willem Pauwelussen zei

Stel dat de bruggen zo waren gemaakt dat je er met het trapje opgaat en via talud af kunt laten rollen. Hopla, daar komt een pak fietsers tegelijkertijd die hoge heuvel af. Remmen is er niet bij, zonder van die mooie snelheid. Dat wordt je reinste kermis, en je kunt dan beter maar rode stoeptegels neerleggen want dan valt al het bloed niet zo op.

Simone zei

Therese, waarom geen hond naast de fiets? Mijn honden lopen ook regelmatig naast de fiets, het is fantastisch voor de spieropbouw. Lange rechte stukken draven en ze krijgen een mooi gespierde achterhand.

Anoniem zei


Weet je Simone?
iedere keer als ik zo een tafereel zie, hou ik mijn hart vast.
ben zelf al +/- 30 jaar honden bezitser maar heb dit nooit gedaan/gewild/gedurfd.
er vanuit gaand dat een hond nooit voor 100% te vertrouwen is.
er hoeft maar IÉTS te zijn schuin tegenover van waar hij loopt en bingo...jij ligt of een tegemoet komende fietser of brommer.
ja, ze krijgen een mooi gespierde achterhand.
net als destijds het paard van mijn dochter, waarmee ze samen met vriendinnen de hele Kardinge omgeving bereed.
zelfs tikkertje op hun paarden zittend speelden ze, bovenop de nog in aanbouw zijnde heuvel, daar vlakbij het zwembad etc.
rul was de aarde nog, zeer rul.
ppfftt, was ik altijd blij als ze ongeschonden thuis kwam.
nee Simone, al met al vind ik het maar niks
Blijft naar mijn idee een te groot risico voor hond en mens.

gr. Therèse