Innersdijk wordt gemist op Plein Oost. Nou ja, misschien niet specifiek het verpleeghuis dat er tot een aantal jaren geleden stond, als wel de bedrijvigheid die het teweegbracht.
De foto's die we zien zijn nog niet eens zo erg oud.
Aan de westkant zien we het oude verpleeghuis Innersdijk staan. Foto boven.
Aan de oostkant zien we linksachter een viswagen. Beiden, wagen en gebouw zijn verdwenen. Foto beneden.
Volgend jaar bestaat Beijum 40 jaar. Het zal benieuwen hoe de huiskamer van Beijum, Plein Oost, er over een jaar bijligt.
En vooral, hoe zal de westkant zich ontwikkelen?
2 opmerkingen:
Onduidelijk is nog de verkeersafwikkeling rond nieuw Innersdijk. het WIJk-welzijnsgebouw en de nieuwe flats van Patrimonium en de Zijlen. De bouwvergunning van het nieuwe verpleeghuis is nog niet aangevraagd; alleen bouwer Patrimonium heeft een vergunning. Daarin staat niets over parkeren en rijden van auto's. Gaan de auto's straks door de voor miljoenen opgeknapte Groene Long, over het bijna net zo dure autovrije Plein Oost of voorlangs bij basisschool de Heerdstee?
De bijna met pensioen gaande SDC-er Ruud van Erp mag het zeggen; een soort van zwanezang.
De heer Theo Smit weet uiteraard ook van de hoed en de rand.
Theo Smit zit onder anderen in de Klankbordgroep Nieuw Innersdijk. Hij is lid van de werkgroep Groene Long van de BOB, lid van de werkgroep Groen & Grijs van de BOB en tevens secretaris van de Stichting Buurtcentra in Beijum.
Op vrijdagmiddag 2 juni aanstaande is er een informatiemarkt in Het Heerdenhoes. Vanaf 13:00 uur tot 16:00 uur. Misschien kan tijdens deze openbare bijeenkomst iets medegedeeld worden. Mede naar aanleiding van gerichte vragen.
De verkeerskundige vragen van anoniem lijken mij erg belangrijk toe. Moet gevreesd worden voor een achteringang voor de ambulances? Door middel van een nieuwe weg naar Nieuw Innersdijk? Door het gebied van de Groene Long? Ik verwijs naar de vier petten van Theo Smit.
Bestaan er nu reeds plankaarten van Nieuw Innersdijk en het Voorzieningengebouw van Patrimonium? Inclusief de verkeerskundige infrastructuur?
De Bentismaheerd lijkt mij ongeschikt als aanvoerroute van Nieuw Innersdijk. Idem dito de Claremaheerd. Dit wordt een zeer moeilijke puzzel.
Heel belangrijk is: gedegen en voortijdig overleg met de betrokken heerden. Niet werken met voldongen feiten!
Een reactie posten