vrijdag 15 september 2017

ZWAKTEBOD POLITIE TAV OVERLAST BEIJUM



"We hebben zovaak gebeld maar ze komen gewoon niet. Beetje rondjes rijden en weer weg wezen. Hoevaak we wel niet gesmeekt hebben om iets aan het gerace door Beijum te doen.

Zomaar een opsomming van gefrustreerde Beijumers die de blogger de afgelopen weken ten gehore zijn gekomen naar aanleiding van overlast in Beijum en het in gebreke blijven van kordaat optreden van de politie in deze.
Vandaag staan er ronkende nieuwsberichten op verschillende nieuwssites over het feit dat de politie de hulp in gaat roepen van Beijumers...die zich al tijden niet serieus genomen door de politie.

De burgers mogen zelfs met hun smartphone overlastplegers filmen.

HELP ons met overlast in Beijum aan te pakken!!!

Momenteel hebben we erg veel overlast van jeugd in de wijk Beijum. Je moet daarbij denken aan vernielingen, intimidatie en geweldplegingen. Voor een adequate aanpak hebben we jullie hulp en informatie nodig! Wij vragen jullie deze overlast te melden aan ons. Als het mogelijk is vragen wij ook beelden te maken van de jeugd, die overlast plegen. Denk uiteraard om uw eigen veiligheid! Elke dinsdag heeft onze wijkagent Menno Wieringa van 10 uur tot 12 uur spreekuur bij het WIJ Beijum, gelegen aan de Isebrandtsheerd 96. Ook kunt u bellen met 0900-8844, een PB bericht sturen of bij spoed en heterdaad 112. 


Samen moeten we de wijk veilig houden. Namens Menno; Alvast bedankt.
#Beijum #WIJ #Jeugdoverlast

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat ik al langer roep het is en blijft een probleemwijk ,woon je er en blijf je er wonen maak je gewoon deel uit van dit systeem .
Ga verhuizen en je zal zien dat het ook anders kan .
De plek die jij vrij maakt wordt wel opgevuld door het volgende probleem geval ,en alles lekker bijelkaar de aso,s .

Anoniem zei

Spijker kop politie laat beijum in de steek en vraagt nu of ze hulpsherrifs willen spelen. Sukkels.

Han zei

Dit is typisch zo'n reactie in de sfeer van: "ik en velen met mij vinden dat.....". In veel wijken in Groningen wonen 'probleemgevallen' (ik krijg het woord haast niet op mijn scherm getypt), en inderdaad: ook in Beijum. Maar voor iemand die al 28 jaar in deze wijk woont moet ik toch echt zeggen dat Beijum er zeer sterk - in positieve zin - op vooruit gegaan is. Natuurlijk sluit ik mijn ogen niet voor rondscheurende motorjakhalzen, katten vergiftigende idioten en zo meer, maar om daarmee de hele wijk maar weer eens tot probleemwijk te degraderen gaat me echt veel te ver. Weet 'anoniem' wel waar hij/zij het over heeft? Woont 'anoniem' in deze groene en kindvriendelijke wijk? Dat 'anoniem' gewoon 'anoniem' wil zijn zegt al iets over zijn/haar diepgevoelde angsten, die geprojecteerd worden op 13.000 in het algemeen zeer tevreden bewoners van dit stukje Pronkjewail.

Anoniem zei

En je leefde nog lang en gelukkig met je iq van een goudvis!

Truus zei

Te beroerd om met naam te reageren zegt genoeg over jou iq

Anoniem zei

Gelukkig heeft een goudvis nog een iq.

Kees K.

Anoniem zei

En nou mag ik zeker een filmpje gaan maken van de idioot die met zn motor door de wijk reest. Doei doei politie, doe je werk en zadel anderen er niet mee op.

Anoniem zei


En wat denken ze wl niet bij de politie wat er gaat gebeuren als je gaat filmen bij vernielzuchtige vandalen, denk na.

Anoniem zei

Grappig, ik woon in beijum en weet van de overlast in beijum doordat ik een stukje in de krant lees. Anders wist ik van niks. En ik woon er dus.
Het ligt maar net aan waar je woont, beijum is een grote wijk en de ene heerd is de andere niet.

Anoniem zei

Er zijn gewoon teveel huurwoningen in beijum dus komt het uitschot uit eindelijk hierin terecht. Zij kunnen er niks aan doen maar het komt op 1 bult.
En de politie zie je nooit, 1x in de maand door de straat schiet niet echt op.
Gaan ze s,avonds en s,nacht maar eens in de winkel centrums controleren ze weten niet wat ze zien dan.
Oja en sluit de kroeg maar eens een keer met hun geluidsoverlast en weg scheurende auto,s.

Anoniem zei

Dit gaat over de Doornbosheerd jeugd neem ik aan?