zaterdag 7 mei 2011

OVER HET VERGIFTIGEN VAN HONDEN

Via een lezer ontving ik deze mail:
Ik hoor via Twitter van de politie dat twee honden zijn overleden en 1 verlamd is en dat het lijkbaar rattengif is dat daar gestrooid is.... schandalig. 
Overigens wil Boswachter Bart van Natuurmonumenten Kardinge ook graag op de hoogte 
gehouden worden.... dus mocht je nog updates horen, plaats ze dan, dan twitter ik het wel door.

Een andere lezeres mailde dit:

Graag zou ik meer willen weten of de vergiftiging van honden in Beijum. 
Iedere dag loop ik met met hond achter de Jensemaheerd uit en dan over het bruggetje het natuurgebied van Noordijk in langs het water. Ik maak me ernstig zorgen en vraag me af wat het advies en waar je nog wel veilig kunt lopen in dit gebied.
Is er ook iets bekend waarmee en hoe ze vergiftigd zijn zodat ik en andere hondenbezitters weet waar we op moeten letten?? 

Ik hoop dat u mij wat verder kunt helpen.
Geachte lezers, ik, JF, probeer aanstaande maandag meer informatie over deze zaak te krijgen.
Op Twitter  http://twitter.com/#!/inge_warringa  (Jeugdagent Inge Warringa) staat dit:

Van hondeneigenaren gehoord dat er rattengif was gestrooid in park noorddijk#groningen. 2 honden overleden en 1 verlamd. Opletten dus!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Vreemd dat die eigenaren nog geen aangifte hebben gedaan. Politie heeft het van hondeneigenaren gehoord.

Anoniem zei

@Anoniem, als je hond wordt vermoord zit je vol verdriet. Aangifte komt dan later..snap je?

Anoniem zei

2 weken geleden ook al een mannetjes zwaan doodgegaan in hetzelfde stuk gebied, vrouwtje zat toen nog op het nest. Nest is nu verlaten................ zie geen moederzwaan met jongen zwemmen........................hoop er het beste van.
En wat een verdriet als je op deze manier je huisdier moet verliezen zeg............triest

Anoniem zei

Alsof de politie er dan wat mee doet...