woensdag 5 juni 2013

'S AVONDS OP EEN BRUG OVER DE ZUIDWENDING

Gisteravond op de loop- en fietsbrug, gelegen over de Zuidwending, tussen de Froukema- en Munsterheerd. "Hé mijnheer, zet je ons even op de foto? We zijn GFT-rappers uit Beijum." Vriendelijke ogen, een open blik. Jongens, ik vind het best. Waarom niet? Een der heren had wat weerstand: "Ik ben geen rapper maar filmer." Jongens, het hoeft voor mij niet hoor, alleen als jullie het willen.
Jawel, uiteindelijk wilden ze toch wel. Zie ze staan, ik schat jongeren van een jaar of zeventien, achttien. Ik kan er een jaartje naast zitten. Mooie leeftijd. Wie van de oudere Beijumers herinnert zich de eigen periode van 16- 19 jaar niet meer? Wat een leeftijd was dat, geweldig.
Na een gezamenlijke kijk op de display van de camera, jongens, kan de foto online? Ja, dat werd in orde gevonden. Boven ziet u het resultaat. Nice guys, de toekomst van Beijum. Jongens, zet hem op!
(Ondergetekende googelde op GFT en rappers en kwam op https://www.facebook.com/gft.rappers)

1 opmerking:

Anoniem zei

Had je ze niet een stukje kunnen laten rappen