dinsdag 25 juli 2017

INSLUIPER RICHARD, HELD, BRENG DIE KETTING TERUG!


Hoe brutaal en onbeschoft wil je het hebben? De woorden respectloos en gewetenloos maken amper indruk als je onderstaand leest. Het woord terreur komt eerder in de buurt. Hoe haal je het in je botte harsens....

Beijumer Damiano schreef gisteren een bericht over wat hem zondagochtend in zijn woning aan de Bottemaheerd is overkomen:



Beste 'Richard',
Je was vandaag 23 juli (zondag dus; JF) om 6 uur s'ochtends in ons huis aan de Bottemaheerd in Beijum. Hoe je dat hebt gedaan weet ik niet, want je had geen enkele reden om hier te zijn. Je hebt daarbij een aantal spullen meegenomen. Toen ik er achter kwam dat mijn laptop weg was, was dat wel even balen. Mijn schoolspullen staan erop, foto's van mij en mijn familie en ik heb hem nodig in mijn dagelijks leven. Maar daar gaat dit niet over. Wat mij pas echt raakte, was toen ik er achter kwam dat je ook mijn ketting had meegenomen. Deze ketting zit al heel lang in de familie, gaat van man tot man, en is mijn laatste connectie met mijn Italiaanse familie. Op mijn 15e is deze aan mij gegeven, met de bedoeling dat ik dat later ook doe bij mijn eigen zoon. De emotionele waarde is voor mij dus echt enorm. Ik draag hem elke dag, het is een deel van mij. Ik voel me naakt zonder die ketting, en ik ben er kapot van.
De laptop is vervangbaar. De ketting niet. Bij deze vraag ik je om de ketting weer terug te brengen naar de rechtmatige eigenaar. Dat is alles waar ik nu om geef.
Ook loof ik een beloning van €100 uit voor degene die de ketting weer bij mij terug kan brengen. De ketting is te zien in de foto.

Links op de foto zien we Damianon. Mét ketting. 

Hoe weet je dat de insluiper Richard heet?
"De persoon in kwestie kwam om 6 uur s'ochtends mijn huisgenoot tegen (in onze woonkamer) die net thuis kwam van werken. Hij stelde zich voor als Richard, en mijn huisgenoot dacht dat het een vriend van ons was (we wonen hier met zijn 10en en zouden uitgaan). Hij is naar bed gegaan, waarna Richard nog even een peukje rookte in onze deuropening en er vandoor is gegaan met mijn spullen."

Damiano, kun je nog wat meer info geven?
"De man stond in onze huiskamer toen mijn huisgenoot om 6 uur s'ochtends thuis kwam van werk. De man stelde zich voor als Richard en omdat mijn huisgenoot haast had schudde hij de hand en ging weer weg. Hij heeft toen mijn laptop en ketting meegenomen, maar het gaat allemaal om de ketting. Dat is diegene in de foto. Dat zijn ik en mijn zusje Thirz (foto). "

2 opmerkingen:

Han zei

Ooit woonde ik aan de Bottemaheerd, en werd er ook bij ons ingeslopen. Tas met portemonnaie en belangrijke aantekeningen kwijt. Tas werd later teruggevonden, hangend aan een deurknop bij een huis aan de Fossemaheerd. Centen en pasjes weg, aantekeningen terug. Balen dit, vooral vanwege die ketting. Advies: houd de handel van goudinkopers in de gaten. Er zit er eentje aan de Hereweg (bonafide), waar ik vorige week zelf wat spullen heb heengebracht. Misschien wil de insluiper er liever van af, en brengt hij(zij?) die ketting daar naartoe. Tip: deur altijd op het nachtslot bij verlaten van de woning of bij het slapen gaan. Sterkte!! Han

Anoniem zei

Die zelfde Richard, vieze junkie winende op Doornbosheerd breekt vaker in, ook wij hebben hem op heterdaad betrapt in onze woning aan de fossemaheerd.