woensdag 6 mei 2009

DE HISTORISCHE BEIJUMRIJDER/LOPER

U kon deze historische Beijumvideo afgelopen zondagavond al op OOG-TV zien. Vandaag op Beijumnieuws, met de kanttekening dat er niet gereden werd maar gelopen.
De opnames zijn gemaakt in het voorjaar van 1982 en ze zijn op de kop af 27 jaar oud. Misschien herkent iemand de vrouw die door het beeld liep of kende iemand de (reeds overleden) hond die ze uitliet? Goed te herkennen is weer de Zuidwending, verdere oriƫntatie ontbreekt me als import (16 jaar geleden) Beijumer. De foto rechts werd weer opgestuurd door Boukje Meulenkamp. De video begint met 3 foto's van haar. Plein Oost en de bibliotheek moest nog uit de klei gestampt worden. Meer oude opnames zijn welkom: Binnenkort meer oud filmmateriaal, deel 4 gaat over bewoners aan de Jensema- en Fultsemaheerd die hun nieuw gebouwde huizen betrokken.
Beijumnieuws@online.nl

2 opmerkingen:

Alie zei

Prachtig, ik kan er wel uren naar kijken. Misschien ben ik wel veel meer geinteresseerd in de geschiedenis dan ik dacht. Of is het de geschiedenis van Beijum specifiek? Dat zou ook kunnen, omdat ik me hier thuisvoel en hier graag mag wonen!

Karin zei

Ik vindt het ook leuk om te zien, heb hier vroeger gewoond in de isebarndsheerd en Boelemaheerd en het filmpje bij 3.10 herken ik daar heb ik heel wat speeluurtjes gehad op die (isolatie) piepschuime vlotten van de bouw hahaha.Leuk Johan dat je dit plaatst.