donderdag 28 mei 2009

LEKKER BAANTJES TREKKEN IN KARDINGE

Ik weet niet hoe het de lezer vergaat maar ik mag 's avonds graag even een uurtje baantjes trekken in het 25-meterbad van Sportcentrum Kardinge. Vanavond tussen 20 en 21 uur was er weer vrij zwemmen, zoals elke dag. Een opgave om daar na een dag werken, gezinsleven, beslommeringen en bloggen nog heen te gaan? Soms, maar ook weer helemaal niet. Want van hangen op de bank met een pilsje en een zak chips word ik dan helemaal zo gaar als boter. Zwemmen dus. Er is redelijk wat ruimte in het 25- meterbad om te zwemmen. Natuurlijk claimt iedereen zijn of haar baan die gezwommen wordt (blijf uit mijn zwemterritorium) maar anderzijds is er ook wel weer wat inschikkelijkheid. Een verdwaalde voet of arm in de zij of gezicht krijgen is ook niet prettig, dus je moet wel.

Na 10 minuten zwemmen begint de trance al te komen, ik zwem dan wel maar weet amper meer waar ik ben. Zou je dit de swimmershigh kunnen noemen als variatie op de runnershigh?
Zo lang als ik in Kardinge zwem zo lang zie ik badmeester Tewfik ook al. Altijd vriendelijk groeten, even een praatje etc. Hij is geboren in Algerije ( "ik ga er elk jaar op vakantie heen, het is een prachtig land met een kustlengte van 1200 kilometer") en is hier al 22 jaar zwemonderwijzer. "Het leukst vind ik schoolzwemmen maar ik geniet ook van het contact met mensen tijdens het recreatief zwemmen." Helemaal energiek fiets ik in 2 minuten weer terug naar huis in Beijum. Op de bank liggen? Welnee, bruisen van energie en direct even dit stukje op internet zetten.
Openingstijden 25-meterbad:
Maandag t/m vrijdag 7.00 -8.30 uur en 10.00-11.30 uur en ook van 20.00-21.00 uur.
Alleen op woensdagmiddag ook nog van 14.30- 16.00 uur.
Elke midweekse dag ook, behalve woensdags, van 17.00-18.00 uur.
Zatardag van 10.00- 11.00 uur en van 12.00- 17.00 uur.
Zondag van 10.00- 17.00 uur.

1 opmerking:

Karin zei

tewfik is idd een ontzettend aardige badmeester, vaak met hem gepraat in mijn tienerjaren.
Inmiddels ben ik moeder van een prachtige dochter die ook les van hem heeft gehad en als er dan weer zwemles was van school hoopte ze altijd dat ze van hem les had.
Want ja ook in kardinge heb je zo'n badjufvrouw die je echt angst aanjaagt :-(
Mischien over een jaar of 10/15 dat ook mijn kleinkind nog les krijgt van hem :-)