donderdag 14 mei 2009

ONDERTUSSEN VOOR WINKELCENTRUM BEIJUM


Het is misschien wel de gezelligste plek van Beijum. Het is in ieder geval dé locatie in Beijum waar het meeste gemengde verkeer samenkomt. Fietsen, auto's, wandelaars, een sliert winkelwagens die wordt teruggeschoven, vrachtauto's die komen laden en lossen, brommers etc.Er gebeurd altijd wel wat voor de ingang van Winkelcentrum Beijum, je zou het een ontmoetingsplaats voor Beijumers die boodschappen doen kunnen noemen. Ik sta er regelmatig een praatje te maken, en velen met mij. Het is ook een favouriete plek voor verkopers die tijdschriften, televisiegidsen of ander spul aan de man/vrouw proberen te slijten. Ook doet het dienst als chillplaats voor jongeren, klik de foto groter en zie twee jongemannen lekker op hun brommers liggend van het zonnetje genieten. Ik weet niet precies meer wanneer de foto genomen is. Wel dat de persoon midden in beeld voorbijgangers proefabonnementen van een krant probeerde aan te smeren. Als krantenliefhebber ben ik elke dag goed voorzien. De dagbladen die ik lees zijn interessant, onderhoudend en leerzaam. Ik heb al 25 jaar een abonnement, het is eigenlijk een soort van vriendschap geworden. En op je vrienden vertrouw je en je kankert er ook graag op. Een speciale relatie. Daarom zou ik ook nooit de krant nemen die hier voor winkelcentrum Beijum werd aangesmeerd. Want, wie wil er nou een algeméén dagblad? Dat boeit toch niet? Maar het zonnetje scheen lekker. En m'n fiets was na het boodschappen doen niet gestolen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Kyle!!!! je bent gepot op de foto Haha:P!!!