vrijdag 1 oktober 2010

MET JE BABY DOOR DE HERFSTZON WANDELEN

Woensdagmiddag kwam ik haar tegen bij de Wiershoeck. Ik weet niet hoe ze heet. Maar het zag er zo onschuldig uit dat ik haar bijna smeekte om een foto te mogen maken. Wat een plaatje, een trotse en blije moeder met haar jonge baby. Ik weet alleen dat ze aan de Edzemaheerd woont en dat de baby zes weken oud is. Maar wat doet het er toe? Net als dat een mooie bloem ziet. Of een plant, of iets anders wat mooi is. Wordt het mooier als de naam er van weet?

Dit jongetje gaat in Beijum opgroeien. En volgens mij boft hij hiermee, er zijn beroerdere plekken om geboren te worden. Veel speelplekken, scholen, opvangadressen etc. Daar heeft hij nou nog geen weet van. Hij is net een paar weken uit de baarmoeder en hang hier lekker in een draagzak. Nog geen verantwoordelijkheden en plichten, en ook nog geen besef van tijd en ruimte hebben. Schön ist die jugendzeit, zo gaat de bekende Duitse schlager. En zo is het.
http://www.youtube.com/watch?v=1VNgSs3hIjM&feature=related

Geen opmerkingen: