vrijdag 29 oktober 2010

ONZE ENIGE EN ECHTE ROTONDE IS/WAS GEBLOKKEERD

Hoe lang ligt onze enige echte rotonde al op de schop? Ik schat toch al gauw een half jaar. Het is wat gemakkelijk oordelen, ik geef het toe, maar toch: moet dat nou echt zo lang duren? Blijkbaar. Al een week lang wordt op de Emingaheerd, ter hoogte van het Gezondheidscentrum, aangegeven dat automobilisten via de Froukemaheerd richting de Wibemaheerd moeten rijden. Wat? Naar een heerd die helemaal niet bestaat? Ja, inderdaad, volgens mijn weten bestaat de Wibemaheerd niet. Een attente lezer seinde me in over de taalfout op de gele verwijsborden. Wibenaheerd moet het zijn, een n in plaats van een m.Op de rechterfoto kunt u trouwens zien waarom het verkeer omgeleidt moet worden.. Er wordt in een gapend gat gewerkt aan een dikke buis van...., ik weet het niet, u mag het zeggen. De laatste weken heb ik regelmatig video-opnames gemaakt van de wekzaamheden rondom onze rotonde. Als die eindelijk klaar is (2011?) komen de beelden online.

De foto van het gapend gat is dinsdag gemaakt. En eigenlijk was het blogbericht hiermee klaar. Echter, donderdagmiddag maakte ik de foto links, met waarschuwingsbord: Pas op, gas. Ik was net te laat om een grote steekvlam te fotograferen, een vlam die uit het rechtopstaande apparaat kwam waar twee medewerkers van Eneco bij stonden. Wat doen jullie? "Omdat er is gewerkt aan een gasleiding bij de Wibenaheerd is in bepaalde districten van Beijum lucht in de gasleidingen gekomen. We zijn de boel aan het ontluchten, als we dat niet deden zouden er gevaarlijke situaties kunnen ontaan." Er gebeurt van alles in uw wijk beste lezers. Ondergrondse gasleidingen die ontlucht moeten worden. En, ik heb het nooit geweten: Beijum blijkt uit districten te bestaan.

(Het gat bij de rotonde is donderdagmiddag weer gevuld)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

al maanden worden we hier gek van het gedoe hier aan de wibenaheerd, het begon met het opnieuw asfalteren van de rotonde vervolgens hield dat ineens op terwijl ze nog helemaal niet klaar waren...
stapels tegels bleven maar liggen en toen ze eindelijk weer begonnen werd er zelfs snachts gegraven, ze begonnen rond 10 en waren om 4 uur nog bezig!
toen de herrie eindelijk voorbij was dook het ene na het andere gat op... diep waren ze die gaten... en groot... en waarvoor? dat wisten we niet...
dan konden de bussen wel draaien op hun eindepunt dan stonden ze ineens weer hier tegenover op de weg, niet wetend welke kant ze opmoesten...
ik snap best dat er soms dingen veranderd, aangepast of verbeterd moeten worden... ook aan de wegen, de gasleidingen etc...
maar zoals dit geregeld is...
deze ellende is inmiddels al een half jaar geleden begonnen en als ik zo eens een rondje doe langs de rotonde... is het voorlopig nog niet klaar...
ondertussen geeft het wel behoorlijk veel overlast... vrachtwagens die midden op de weg staan, werkkeeten, lawaai en helaas in de avonden en weekenden ook jeugd die vind dat ze dingen maar moet slopen... ik ben er wel klaar mee eigenlijk...
helaas duurt het nog wel ff ben ik bang...

misschien een beetje onsamenhangend verhaal geworden maar dat geeft ook mijn frusrtatie een beetje weer...

Anoniem zei

Voortgang grex (grondexploitatie) Montessorischool staat 3-11-2010 op agenda Raadscommissie Ruimte. Uitleg over graafgedoe: verleggen gasafsluiters.
Verder info over bouw 11 vervangende huizen 2011 voor gesloopte Wibenahoek ivm. vooruitschuiven De Dijk OBS.
De indrukwekkende cijfertjes communiceren laat ik over aan gemeente-voorlichter,
gerrit

Anoniem zei

Is de rotonde met asfalt nu wel of niet klaar? Lijkt alsof een stel mensen in opleiding zonder begeleiding de rotonde geasfalteerd hebben. Erg slordig. Mag hopen dat de gemeente flinke korting heeft gekregen hiervoor.

Alie zei

las vanmorgen net in de Beijumkrant (sorry, ik lees m nog wel, alhoewel eigenlijk alles oud nieuws is, eerder al gelezen op deze site!!) dat de gasleidingen omgelegd worden. De afsluiter zit nu nog pal onder de weg, en wordt verplaatst naar een handiger plek. Dat lijkt mij erg handig voor het geval er een keer een gaslek is, hoeft niet (weer) de hele weg er uit.
Waarom ze begonnen zijn daarmee? Omdat in de eerste instantie de rotonde verplaatst zou worden met het oog op "de Dijk". Maar hier is inmiddels al geen sprake meer van. Hopelijk zijn de werkzaamheden nu snel klaar en kan alles weer zijn gewone gang gaan. Omwonenden, heel veel sterkte!!